tisdag, oktober 13, 2009

Välsignad av en förbannelse

När jag tittar ut på världen genom fönstret,
tittar den tillbaka och ger mig fingret.
Antikrist bråkar jämnt och ständigt
och fungerar aldrig som hon ska.
Tiil och med karisma ser ut att få ett
nervöst sammanbrott, när jag kommer på besök.
Människor som går i kyrkan vill inte prata med mig mer
Och även min fästman verkar att få en hjärtattack
närhelst vi pratar.
Jag har otur vart jag än går
jag verkar vara välsignad med en förbannelse
Min pojkvän hatar mig för att jag är klumpig
och sabbar allt som finns omkring.
Bussen jag väntar på kommer aldrig i tid
Till och med min husdjurs-sten bengt verkar vilja flytta
så fort jag kommer in i rummet.
Såklart så halkar jag på dom fallna bladen på marken
fast det inte har regnat
Sidorna i boken rivs ut av min hand
Och där åkte ännu ett glas ner i golvet
Månen gömmer sig när jag ser upp på den
och min dansande anka vägrar gå igång.
Balkongdörren slits upp av höstvinden
och där var jag tvungen att laga ett fönster
För ett tag sen så slog jag en kullerbytta baklänges
när min datorstol gick sönder.
Jag kan inte ens njuta av ett glas vin, för inga pengar har jag
Dags att bara dra täcket över huvudet


Tack Jimmie till grunden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar