fredag, oktober 23, 2009

Roliga sms

Var på middag med Nettis och Lili i onsdags (ska berätta lite mer om den roliga dagen senare) och hade jättekul. Vi var på pm och åt gott och drack vin och var riktigt löjligt tjejiga. Ska visa upp lite foton från den kvällen oxå snart.

Men någon vi garvade åt mer än annat var när Nettan berättade att hon hade kvar en massa sms hon fått av mig det senaste året, för att dom var så jävla roliga.
Jag bad om att få dom och det fick jag ju såklart, så nu tänkte jag lägga in dom här inne samt berätta lite om vad som hände när detta hände. Om jag nu minns det dvs...

Nettan skriver något till mig, kommer dock inte ihåg alls var det var som som svar får hon helst seriöst:
E du lolig eller?

För längesen, långt innan jag fick pojkvän och senare fästman så var det ibland ett tag mellan man fick sig något. Framförallt för att jag var så kräsen. En dag hittade jag en man som passade mina kriterier åtminstånde för ett one night stand och jag minns så väl när jag skickade detta smset. Minuterna efter att akten var genomförd så pep N1ans mobil och sms skrek:
I GOT LAID!!!!!

När jag skaffade min nya mobil som är en med pekskärm så fick man till en liten pekpenna. Jag satt och studerade detta ting och pillade med min nya mobil och lyckades få iväg ett sms:
Jag har fått en liten dildo!!!

Och hur var det gick till nu igen. Jag minns att vi var på maxi och vi pratade om något men så skildes vi åt. Jag ville kommentera något hon sagt för några minuter sen, jag var i en kassa och hon i en annan och jag har ju som alla vet INGET tålamod så jag kastar mig över telefonen:
Nettan är en slampa......

Detta är något jag inte ens har något minne av men när Nettan återberättade det så höll jag på att falla av stolen av skratt.
Nettan var på bibblioteket och jag ringer, såklart har hon glömt stänga av ljudet så det ekar i hela bibblan. Hon slänger upp fonen och viskar snabbt "kan inte prata, är på biblioteket" och slänger sen på luren i örat på mig. Jag hörde att hon viskade något men inte vad så jag skickar och jag citerar smset:
*viskar* Vad sa du?
Nettan berättade oxå att hon höll på att garva ihjäl sig och hade yttersta besvär med att inte göra för mycket oväsen.
Jag vet inte hur, men tydligen hade jag lyckats med att komma på ett sätt att viska genom sms.......

Svenska melodifestivalens final var tydligen i full gång och jag mins att jag satt på Wiljan med personalen och tittade på detta. Eller nej, är inte så förtjust i denna tillställelse om man inte får titta på det med vänner, dricka lite och mobba ut bidragen för allt som existerar. Så jag har för mig att jag satt o sydde eller läste och DOM tittade på det. Min hatartist Carolina af Uggla (eller vad hon nu heter) höll på att vinna och när vinnande bidraget anonserades skickades ett sms ut över himlanätet
Tack för mitt liv, mitt lugn och mina trumhinnor att det inte blev snälla snälla

Och helt apropå mitt i natten fick hon ett sms, som löd helt enkelt:
Guldfiskar studsar inte
Dom som undrar nu så är det ett emperiskt påstående inte ett filosofiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar