fredag, oktober 02, 2009

Det är HON!

Allt medan vi blir äldre, lär vi oss att vissa personer som vi trodde att aldrig skulle strunta i oss, helt säkert gör just det en dag.
Ditt hjärta kommer att brista, troligen mer än en gång och det blir svårare för varje gång.
Även du själv kommer att ha sönder hjärtan - kom då ihåg hur det kändes när ditt eget gick i bitar.
Du kommer att gräla med din bästa vän.
Du kommer att söka tröst hos en ny älskare, på grund av vad den förra låtit dig gå igenom.
Du kommer att gråta över att tiden går för snabbt och med tiden kommer du att förlora någon du älskar.
Så, ta för många foton, skratta för mycket och älska som om du aldrig blivit sårad, för om du så bara grubblar i 60 sekunder, är det en minut av för evigt förlorad lycka.
Hitta en pojke som säger att du är vacker och inte att du är bra, som ringer upp dig även om du slängt på luren, som stannar uppe bara för att se dig sova.
Vänta på pojken som kysser dig i pannan, som har lust att visa upp dig för hela världen om du så bara var iklädd en säck och som håller din hand inför sina vänner.
Vänta på honom som regelbundet påminner dig om hur mycket han älskar dig och om vilken tur han har som får vara med dig.
Vänta på honom som säger till alla sina vänner: ' Det är hon... '


Tack nettis

1 kommentar:

  1. Jag vet att det är önskdrömmar, MEN... Önskedrömmar kan faktiskt gå i uppfyllelse även för dom som förtjänar det minst. Se på mig, egoistiskt, självupptagen, ful, ganska elak, dum i huvudet, kan inte med så många saker som ekonomi och att städa, fet.... Ändå har jag funnit en sån man. Av alla en miljon ggrna som jag har slängt på luren i örat på honom så har han ringt upp, utan undantag. Det är en plåga för honom att vara vaken längre än mig för vi drar alltid in på det sista med att somna, så han är så trött att somnar av misstag. Han sätter sig upp och ser till att jag får somna först till hans röst, för det är en trygghet för mig, lättar mina mardrömmar och gör att jag sover bättre generellt.
    Han har kysst mig i pannan hur många ggr som helst den lilla tiden vi umgåtts.
    Och han HAR visat upp mig för världen med stolthet när (ok, jag var INTE klädd i en säck) jag kännt mig som en hösäck.
    Han håller mig inte i sin hand inför sina vänner.... Han håller hela mig.
    Varje dag hittar han nya sätt att säga att han älskar mig och att han kan inte fatta att han har sån tur och hur lycklig han är...

    Återstår om han säger till sina vänner "Det är hon". Det vet jag inte om han gör för jag har inte varit med, för det är ju något man säger i det privata...

    SvaraRadera