tisdag, oktober 20, 2009

PLUGG!!!

Robert kommer inte hem som planerat :´(
Men det är ok, för han har fått tillfälligt jobb, så det är 100%igt säkert att han kommer åtminstånde till mitten på november. vilket är ju bara några veckor till. Det här datumet var ju bara prellimenärt. Men nu är det ju hundra att han kommer då....
Men han ska fortsätta söka jobb, framförallt här i k-na, men annars lite överallt. Det prellimenära jobbet är i gbg btw, för hans plastmamma om jag förstod det rätt. Min kära plastsvärmor...
Men i och med detta så innebär det osäkra timmar och mycket pendlande för vi vill spendera så mycket tid som möjligt i min lägenhet för att få lite tid för oss själva iom att vi ska bo hos svärfar medans vi är där uppe.
Så då började jag undra hur det ska bli med praktikplats för mig... För jag vill ju vara med Robert så mycket som möjligt (konstigt va?) och en praktikplats låter lite omöjligt fram tills han har fått stadigt jobb och vi har stadgat oss på EN plats. Om vi inte vill spendera vardagarna ifrån varrandra (och den möjligheten existerade inte ens, varken hos honom eller mej när jag nämde det). Så vad ska jag göra då? JOOO!!! Jag mår ju ganska bra nu och mitt mål i livet just nu är ju att börja plugga på högskolan, men iom att jag blev sjuk på gymnasiet fick jag aldrig mina slutbetyg, fick ju bara samlat betygsdokument. Så jag behöver ju plugga upp lite ämnen, inte så många men ett par eller tre st. Och nu mår jag så bra att jag känner att jag kan ge mig på något som jag bävat över, för jag har den perfekta läraren.... MATTE B!!!! Robert favoritämne är ju matte och han pluggade ju A,B,C,D och E i gymnasiet och fick MVG på allt. Senare i usa har han ju pluggat ännu svårare matte, RIKTIGT svårt, och har bara fått A:n i det. Vilket är oerhört mycket svårare att få än ett mvg på sveriges högskolor och universitet.
Så att börja plugga ämnet jag bävat över så länge med robert som lärare låter klippskt i mina öron. Andra ämnen på G är kulturhistoria B, Svenska B, Litteraturhistoria, Konsthistoria, RELIGION, absolut FILOSOFI, och en massa annat. Kanske även design eller något liknande.... Men jag har ju speciell stil, både när det kommer till kläder, möbler etc.... Så jag hoppas inte i så fall att dom vill att jag ska vara mainstream, för då får jag nog ett ig....
Jag var ganska duktig på matte i högstadiet och matte A kommer jag inte ihåg att jag hade några problem med, men sen kom matte B och jag fattade nada!! Min syster drillade med mej men det gick bara inte. Jag FÖRSTOD helt enkelt inte. Så jag bildade en mental spärr för matte och påstod vart jag än kom o gick att jag sög på matte. Jag vågade inte ens ge mig på dom mest enkla mattetalen, för rädsla att misslyckas. På skoj, utan att det någonsin känts jobbigt så har han övat lite mattetal med mig, lärt mig lite trick. För så slet jag upp miniräknaren när jag bara skulle lägga ihop 7+6. Men inte längre. Härromdagen så imponerade jag tillochmed på honom med att komma på ett för mej nytt räknesätt, som underlättade det för mig, på egen hand. Han påstår att jag "have a nack" för matte. Ett sinne, naturligt begåvad.... Nu gångrar jag och lägger ihop hur höga tal som helst i huvudet och tycker tillochmed det är roligt, jag letar tom efter tal. Räkna ut saker så som "hur många timmar blir det på ett år om jag gör denna saken x antal sekunder, x antal ggr per dag"... Skitkul.
Ska prata med min kontaktman Annelli idag och se vad hon tycker. Tycker hon det är en bra idé så ringer jag försäkringskassan idag eller i morgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar