fredag, oktober 05, 2012

Smink: Isadora Nagellack

Isadoras nagellack är en fantastisk produkt och det bästa nagellacket du kan köpa. Aningen dyrare kanske men väl värt pengarna.
Med ett mycket brett färgspektrum och nya färger varje årstider. Ibland kommer även lite anorlunda saker som magnetic nails eller grafitti nails. Dom flesta genomsnitts nagellacken hos Isadora har en mycket bredare pensel så att man kan ta mer av nagel i ett enda drag, dom torkar väldigt fort och sitter sen som berget. Om du inte pillar på det kan det räcka 5-7 dagar utan att det flagar av. Isadora är också värt att köpa för alla deras produkter, inte bara nagellacken, är inte testade på djur.



 
 
Så här gör jag när jag gör mina naglar:




 Först tvättar jag händerna i varmt vatten, ta bort överflödigt nagellack med acetonfritt nagellacks-borttagningsmedel. Fila kanterna på naglarna, jag vill ha mina naglar rundade, gillar inte riktigt det är fyrkantiga som är ganska modernt nu. Sen buffrar jag naglarna både på nagelspetsarna och själva nageln med en buffer. Sen tar jag på apotekets Nail strengthener, det sugs in i nageln med en gång. Efter jag gjort det så tar jag på Essie rock solid och låter det torka. När det torknat, tar jag ett försiktigt baslager av den färgen jag har valt och låter det torka. När det har torknat, går ganska snabbt, lägger jag på ett lag till med samma färg, den här gången tar det lite längre tid. Om man inte använder Isadora så borde du lägga på ett genomskinligt överlack för att det ska sitta bättre. Nu är naglarna perfekta.

Nagellacket jag valde idag är detta och det heter persian princess




XOXO

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar