måndag, oktober 08, 2012

Det ska bli bra!

Robert och jag har bestämt att vi ska sluta dricka, iallafall på ett tag, många ggr sen vi blivit ihop har det slutat i katastrof. Så istället ska vi försöka göra andra roliga saker. Tex vi behöver två lampor, en vid datorn, för nu börjar det bli lite för mörkt att se vad man gör om man ska skriva eller dricka eller hitta mobilen etc. Sen så hatar jag min nattuslampa. Så vi ska en ny sån oxå. Och sen ska vi kolla runt efter en väggklocka. Hittar vi inte en på stan så får det bli tradera (som jag äntligen fått att fungera!!)

ÅÅh, jag har hittat så mycket på tradera som jag vill ha, men just nu har jag bara bettat på en ryggsäck.

Tänkte visa er ett foto på mig när jag inte är sminkad och tillgjord, mitt vardagliga jag helt enkell:


Sen städade jag köket ordentligt, känns så skönt. Visst jag har städat vardagsrummet med, men det har jag hållit städat ett tag nu, så det börjar kännas som en varna. Men jag hade svårt att börja med köket, det var så överväldigande. Men Robert började häromdagen och när jag vaknade och ätit frukost fick jag en energikick och började städa i köket. Jag plockade ur diskmaskinen och plockade in den igen och satte på den. Sånt som inte gick att diska med en gång la jag i blöt. Jag började samla ihop sopor och skräp. Sen efter det sprutade jag på rengöringsmedel och lät det verka en stund. Sen så torkade jag av alla ytor och la alla saker som skulle vara på rätt ställe så det blev bra, va kul och blev bra.




 
 
Var ute och gick härrom dagen och såg en massa fina träd och löv på marken, kändes så skönt i luften.



 
 
På lördagen fick jag som överraskning en bunte liljor. Blev jätteglad.


 
 
Denna veckan har jag inte gått ner det minsta, utan snarare upp. Men jag tror att det är för att jag har haft så ont i foten, så jag har inte kunnat träna samt att jag varit jättedeppig så jag ätit massa skit och inte bokfört något jag ätit. Men nu, idag, ska det bli bättre. Nej, inte bättre, det ska bli BRA!

XOXO






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar