fredag, oktober 05, 2012

Regn

Idag regnar det. Men det har inte gjort mig deppig för det.

Härrom dagen så städade jag datorbordet, blev jättebra:


I förgår så städade Robert lite i köket, jag hatar vara i köket för det är så äckligt stökigt därinne. Men igår skulle jag ta ut en kopp i köket. Och såg då att diskmaskinen var färdig och redo att plockas ut, så jag gjorde det. Och sen på ren reflex så började jag plocka inte grejor som var skitiga i den och satte igång den. Nu verkade jag ha andan uppe för jag började samla skräp i påsar, maxipåsar och citygrosspåsar låg slängda runt om på golvet tomma, så jag stoppade in dom i skåpen där dom ska vara. Jag började rensa på köksbordet, diskade det som inte kunde diskas i maskinen (det var en fruktskål i trä) och la äpplena och apelsinerna där i. Jag började damma och tvätta rent ugnen och helt plötsligt var allt skinande rent förutom att det behövdes damsugas och tvättas golv. Vad skönt det var, sen satt jag vid datorn tills Robert kom hem, vi åt middag sen somnade jag.

Idag steg jag upp och tvingade mig upp och in i duschen för att bli pigg

. Jag duschade och torkade mig, tog på mig deodorant och parfym, borstade tänderna samt tog på mig min ansiktsmask. Letade upp lite kläder som var rena (byxorna har lite hål i sig, så dom är mysbyxor, men dom är rena) och tog på mig ett linne och min hoodie. Satte mig vid datorn med en kopp te, lite morötter och ett äpple. Jag tappade huvudet då och då och tänkte att jag kanske borde lägga mig o vila lite. Men fan heller, det måste få ett slut. Så jag bestämde mig för att göra något aktivt. Därför fyllde jag på min dosett och började föra över filer på datorn, har inte slutat än, tar en jävla tid. Redde ut håret och satte upp det i en hästsvans och sen började jag pilla på naglarna. Nu sitter jag med en kopp te till och låter New Girl gå i bakgrunden. Funderar på att städa lite i sovrummet. Hade varit lite kul.


Ta hand om er


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar