torsdag, oktober 18, 2012

Läskiga drömmar

I morse, efter Robert åkt till jobbet drömde jag en jobbig dröm.
Jag drömde att jag var på Ronnys (där kunde man låna film, hyra videofilmer och var dessutom lokala macken) på Jämjö.
Han hade mycket mer godis än vad han brukade ha, och jag packade på mig. Köpte hur jävla mycket som helst, men när jag kom till kassan tyckte kassören att det var för mycket och att jag var tvungen att plocka bort lite grejor. Under tiden kom det in ett gäng snorungar (jag själv var i övre tonåren), som skrattade och fånade sig, jag kände att det var åt mig.
Efter jag plockat bort ungefär hälften, så om en flicka in men progeri in och dom andra skrattade och retade henne, jag betalade (ungefär 1 hundralapp) och så gick jag ut tittandes på denna fina flicka som fick så mycket mobbning. Jag gick ut och satte mig och börja småäta. Då kom hon ut, med tårar i ögonen. Jag hoppade upp och frågade hur det var. Hon sa att det var bra, hon var vad vid såna här saker. Jag frågade hur gammal hon var, men hon vägrade säga. Samtidigt såg vi hur en tjej med ticks gå mot butiken, vi avrådde henne låta bli, men hon gick ändå. Hon kom ut och som vi sa, hon blev också retad. Flickan med progerin hade speciella piercings: 1 högt upp mitt på pannan och 2 lite längre ner och på var sin sida av den mittersta. Det var små, små ringar. Jag frågade än en gång hur gammal hon var och hon svarade att hon var gammal nog för att egentligen vara död. Vi satt glatt och pratade vi tre i solen och jag föreslog att vi skulle gå hem till mig. Dom var på och så berättade jag vart det var och dom visste vart det var. Och så sprang dom över vägen, först hon med ticksen och sen den andra flickan och jag ropade att dom var tvungna att vara försiktiga. Dom bara skrattade och sen försvann dom ur min dröm och jag vaknade.



Här är en flicka med progeria. En ung flicka som heter Hayley och som högsta genomsnittslängden på hur gammal man oftast blir är 13, vilket hon just är.

Denna drömmen var så... Verklig. Den kändes djup och det kändes i själen. På något sätt älskade jag denna flickan som jag precis träffat men ändå kändes som jag känt hela mitt liv.

Vill ni veta mer om Progeri och kunna donera pengar till dom så har ni deras hemsida här: https://www.progeriaresearch.org/ways_to_donate.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar