söndag, oktober 28, 2012

Brace yourself; winter is comming

Nu är det kallt. Jag menar riktigt kall.
Härromdagen så haglade det ju riktigt rejält som jag både skrev och visade. Men haglet la sig som snö och nu ser det ut som december tycker jag.

I fredags var vi ute på Royal Thai och åt med ett par av våra kompisar. Alla beställde in sin mat. Men när maten kom och vi tittade på den så sa alla att dom önskade att dom tagit det jag beställt. För det såg så himla gott ut. Jag hade tagit jätteräkor med grönsaker med vitlök och ostronsås. Det var jättegott men jag tycket inte om räkorna så mycket, skulle tagit kycklig istället känner jag så här efteråt. Så dom delade jag ut och åt ett par själv och alla grönsakerna. Men jag blev proppmätt iallafall. Robert beställde in friterade jätteräkor och sötsur sås, både hans och mitt hade ris till. Efter maten frågade jag Robert om hans mat hade varit enformig. (såg enformigt ut när jag tittade på det nämligen) och han sa att det var det. Hehe, vi åt upp och vi åkte hem. Det var trevligt.

Resten av helgen, igår hitills :) så tittade vi på film hela dagen. Först tittade vi på prometheus (kommer en recention senare på den) och sen åt vi och sen tittade vi på planet terror. Jag tittade på halva och tyckte den var skitlöjlig, helt ärligt. Men sen blev jag oerhört trött. Det var någon timme efter jag tagit min medicin så det var nog den.....

Inatt så drömde jag en väldigt spännande dröm. Och sen vaknade jag mitt i natten, jag var vaken men på sätt och vis drömde jag fortfarande. Efter en lång stund så somnade jag om igen och drömmen fortsatte ännu mer. Runt tio så vaknade jag av att Robert höll på med mobilen, men jag öppnade inte ögonen, för jag ville tänka mer runt drömmen, en tanke hade bildats. Jag låg och blundade och tänkte och tänkte och sen hade en redig tanke bildats. Så jag log och öppnade ögonen, på något sätt så mötte hans och mina ögon med en gång när jag vaknade. Och Robert log och frågade varför jag log så mycket när jag hade haft en så jobbig natt. Jag hade väll vänt och vridigt på mig i drömmandet. Och det första jag sa va: Jag ska skriva en bok!
Jag hade drömt en väldigt originell dröm som var spännande, kärleksfull, otäck, skrämmande och en massa annat som jag just nu inte kan sätta ord på.
Vi utbytte några meningar och jag klev upp med en gång och bad Robert att med en gång fixa word åt mig på stora datorn. Tog bara en pytteliten stund och så satte jag mig att skriva. Jag började skriva grunden hur den var. Robert ropade om jag ville ha frukost/lunch och jag sa att jag inte ville ha, för det första så var jag inte hungrig och för det andra var jag alldelles för inspirerad, så han fick äta själv. Och sen började jag skriva det riktiga. Nu har jag skrivit i två timmar och är jättetrött och har ont i ryggen, hur orkar författare skriva hela dagarna? Men man vänjer sig väl. Nu tänkte jag ta en paus och titta på en film med Robert. Jag vill se en skräckfilm...

Ska skriva mer lite senare idag tänkte jag och framförallt i veckan. Jag ska skriva hela dagarna. Jag har alltid velat bli författare och nu har jag en riktig idé! Detta kanske är en dröm som kan bli sann. Detta projektet vägrar jag överge.

ta hand om er!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar