lördag, januari 10, 2015

Vardag.

ÄNTLIGEN! Äntligen efter ett års tid känns det som att kaoset börjar lugna sig och en vardag har börjat infinna sig. Lite saker i flyttningen återstår samt lite mer inredning ska fram/upp. Men det finns ingen stress längre. Det är lite vardagssaker så som att varje dag ta kattlådan, plocka i vardagsrummet, sätta igång diskmaskinen. laga mat och kunna ägna sig åt sina hobbies. Mina just nu är ju att sy korsstygn, hålla på i mina korsordstidningar och bara umgås med sambon.

Snart ska jag börja på kurs igen. Ska bli väldigt roligt. Fast nu är det ingen kurs i skolan som avgör betyg eller så. Jag ska gå ännu en författarkurs. Medan den andra lärde mig hur jag ska skriva i allmänhet så kommer denna kursen koncentrera sig på endast mig och min bok. Den varar i 12 veckor men man har materialet upp till 8 månader. Kursen heter "skriv färdigt din bok NU". Sen ska jag och Henrik börja bugga. Lite träning alltså. Vi börjar på måndag, hoppas vi klarar av det.
Angående jag är orolig för om vi ska lyckas eller inte är trefaldig. För det första opererade jag mig för en månad sen och H har väldigt ont i ryggen. Den sista delen är att jag är rädd för att inte ha några fötter kvar då H har mer eller mindre två vänsterhänder istället för fötter nedanför benet.

Jag har ju gjort en Aspire operation. Dom har gjort ett hål in i magen på mig och satt en slang där. Ut ur det hålet ska jag tömma ca 1/3 av min mat som jag tuggar ner till puréformat.  Eller iallafall försöker hihi. Sen jag började med min fasta i början på november fram tills nu har jag gått ner 20 kg. Det är fan riktigt bra. Trodde aldrig att jag skulle kunna ha min vinterjacka till vintern, men det går utmärkt. Lite tajt vid armarna och den ser inte perfekt ut när man stänger den. Men det gör inget. Att jag ens får på den överhuvudtaget är ett under. Och det är en massa andra kläder som jag får på mig nu. Jag orkar också röra på mig mycket mera. Nu tar jag intiativ till att gå ut och gå, det skulle inte existera innan. Nu också så orkar jag gå till bilen på parkeringen, innan bad jag H hämta mig utanför dörren. Det känns så skönt att orka röra på sig. Har jag inte fått gå ut och gå på ungefär två dagar så kliar det i kroppen. Nuförtiden går jag än så bara runt huset några gånger. Men jag ökar i varv nästan varje gång. Jag tycker om att gå runt huset för då kan jag går bara så mycket jag orkar och så har jag koll på hur lång tid en runda tar och hur jag ökar i både tur per runda och hur långt jag orkar.

Det har hänt en himla massa detta året men jag tänker inte bekymra mig om det. Jag tänker bara blogga om det jag vill och jag orkar inte dra upp sånt som inte är aktuellt. Jag vill bara nämna att jag har flyttat och bor med min sambo Henrik och mina två katter som är till mig som mina barn. Lägenheten tycker jag är liiiite liten, men har man inte råd med mer så får man vara nöjd med det man får.

Nu ska jag spela lite. Ha det fint tills nästa gång.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar