tisdag, december 04, 2012

Ångestgrupp och Iris Hadar

Idag ska jag för första gången på ångestgrupp. Ett ställe som ska hjälpa mig hantera min ångest som är ett väldigt stort problem i mitt liv. Trivs jag och vill fortsätta så måste jag byta dagar på Iris Hadar som jag har börjat på, för det krockar precis. Iris Hadar ska jag vara på på tisdagar och torsdagar mellan ett och tre och klockan kvart över tre börjar ångestgruppen varranan tisdag och torsdag. Hur något kan krocka så perfekt förstår jag inte.

Oj, nu är det något jag glömt. Jag har ju inte nämt Iris Hadar något och berättat vad det är. Det är ett ställe jag ska gå till som en sysselsättning. För att förbereda mig inför jobb eller skola kan man säga. Där har vi i förväg bestämt vad jag ska göra, det finns kurser eller att man jobbar inviduellt eller liknande. Man kan göra precis vad man vill, bara man bestämt det i förväg så man har något konstruktivt att gå till. Mitt "jobb" är att när jag är där ska jag skriva på min bok jag har börjat på. Sen får man ju fika och umgås med dom andra om man vill eller orkar. Detta ska jag göra två ggr i veckan i två timmar. Jag har en ledare där som ska hjälpa mig och stödja mig. Jag har varit där två gånger, fast inte på riktigt, första gången var jag där med  mina AMA-ledare och bestämde mig för att gå där, andra gången jag var där så skrevs jag in. Dom skrev in vad jag ville göra, vad mina mål i livet är, vad jag är bra på och är dålig på. Och en massa annat. Så idag skulle egentligen varit min första dag. Men iom att jag redan bestämt att jag skulle gå på ångestgruppen så kommer torsdag vara min första dag. Då ska jag ha bestämt om jag ska fortsätta på ångestgruppen eller inte och om vi i så fall ska få byta dagar eller tider.



På fredag ska jag och Robert, och förhoppningvis en del till, gå march mot psykisk ohälsa. Försökte få med mamma, men jag tror inte hon följer med iom vädret. Det ska bli minus åtta grader.....


XOXO /L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar