onsdag, december 12, 2012

Deppigare än på många månader

Efter många dåliga besked, nya aktiviteter, stress och julstök + s.k. "stöd" angående att jag vill ta en paus från bantningen ett litet tag så är jag nu i botten nedkörd.
Jag har en stor bula och blåmärken i pannan efter ha slagit huvudet i väggen/golvet så många gånger, för att bli av med panikångesten och rösterna i huvudet. Mina lår är sönderrivna och fulla med sår efter jag rivit mig med naglarna över dom tills det börjat blöda, även detta gjort av samma anledning som förra.
Jag är än en gång på väg in i avdelningen, diskuterade det med min terapeft idag. Men jag sa att det hade jag inte tid med. Men vi bestämde oss för att jag skulle vara mer försiktig med vad jag lägger ut på fäjsbok, inga känsliga ämnen eller liknande. För det kan, precis som det hände, ge bakslag och det sänker mig ännu mer.
För att jag inte ska hamna på PIVA eller bli tvångsintagen på avdelningen just nu så ska jag ta det så lugnt det är möjligt. Göra mina aktiviteter och ärenden, but thats it. Vill jag äta onyttigt just nu, och dra drastigt ner på motionen, så ska jag göra det. För att inte lägga mer press på mig än vad som nu är lagt. Jag pratar inte om hettsätning eller att jag inte ska röra mig alls. Men jag ska inte kämpa så hårt och unna mig lite godis och glass då och då. Inte väga varenda gram av min mat. Jag kommer såklart inte vräka i mig fet mat och stora tallrikar. Jag kommer fortfarande äta mycket frukt och grönsaker, men jag kommer inte väga det. Jag kommer för det mesta fortfarande gå till sjukhuset, som ligger en halvtimme bort, om det inte är värsta stormen. Någon gång, när det inte är så halt ute, så kommer jag nog även gå ända till nangiala som ligger en bit bort.
Nu är jag så hemskt deppig och min ångest så på topp att jag orkar knappt prata, jag ligger mest i sängen och gråter för det är så hemskt i mitt huvud.

Så just nu, snälla. Var försiktiga med mig. Jag känner mig som en porslinsvas i en butik med en elefant som dundrar in.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar