onsdag, december 19, 2012

Julklappsinköpning

Jahapp.
Då har man varit på staun och inhandlat dom sista julklapparna. Trodde jag hade handlat det mesta redan, men när jag tittade efter och började räkna, insåg jag att jag hade typ dubbelt så mycket till att handla.
Idag var min lediga dag denna helgen, förutom på kvällen då vi ska på middag hos Ashraf, Roberts arbetskamrat. Jag funderade igår, ska jag vara hemma hela dagen och ta det lugnt och sen stressa med julklapparna på Torsdag och Fredag? Sen beslutade jag att jag skulle bestämma det när jag steg upp och gjort det jag ville. Kände jag för att åka in till staun, så var det det bästa alternativet. Jag steg upp och gjorde allt jag ville göra, satte mig i fotöljen vid datorn och bestämde att jag skulle bara reda ut håret  så skulle jag in till stan.
oh my godess vad mycket jag köpte. Stora paket och små paket. Inte minst många. Sen köpte jag lite saker till jul som jag behövde själv, tex puder och ett rött nagellack som ska passa till klänningen jag ska ha på mig. Sen hittade jag en fin tröja på kaphal för ett jävligt bra pris.

Idag så kom mitt nya mobilsmycke på posten som jag köpt billigt på Tradera.com. Det var ingen bra bild men det stod att det skulle vara en ängel. Men när jag tittade på den så tyckte jag den såg mer ut som en älva, vilket var bättre tyckte jag, så jag var asnöjd. Bedöm själva:


Var på ångestgruppterapi. Jag var den enda som kom, så jag frågade om vi skulle ha mötet iallafall eller om jag skulle hem. Men dom två ledarna tyckte att vi skulle köra ändå. Vi skulle göra något vad jag tror dom kallade nada. Öronakupunktur som ska minska stress och ångest och så ska det dessutom hjälpa en med diverse problem man har; till exempel om man försöker sluta röka eller snusa, eller som jag, gå ner i vikt. Jag och en av ledarna fick dom är i öronen, sen satt vi i mjuka stolar med fötterna uppåt (frukansvärt bekvämt var det) i ett mörkt rum med tända ljus. Vi satt där i 40 minuter och lyssnade på lugnande och mjuk musik. Otroligt härligt. Jag låg och funderade på mitt drömliv.




Nu har jag slagit in en jävla massa paket. Bara det att etiketterna tog slut, så det måste jag köpa fler av. Undertiden lyssnade jag på julmusik, vilket jag är väldigt sparsam med. Gör det helst bara när jag pysslar med julsaker så som julklappsinslagning, bakning etc. Robert bad dock om julmusik härom dagen när vi städade. Så jag fick kuva under.



Nu måste jag göra mig iordning innan dom ringer och säger att dom är här om fem minuter. Som jag ser ut nu kan jag inte gå någonstans.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar