torsdag, december 20, 2012

Jobbigt idag

Idag var det jobbigt. Robert fyller år, så jag steg upp i ottan för att ge honom sina små födelsedagspresenter. Den riktiga får han vid nästa löning. Vi har ju gjort så. I och med att han fyller år samma månad som det är julafton så får han bara julklapp och själva födelsedagspresenten löningen efter, detta gör vi för att jag inte har så mycket pengar och det känns skumt att be om pengar av honom för en present till honom. Det hade han nog gärna gjort, vi har nämligen gemensam inkomst. Vi räknar inte att du har betalat det och jag betalar det. Den som har råd och pengar betalar helt enkelt. Den enda gången jag vill separera på våra inkomster är just vid födelsedagar och jul samt alla hjärtans dag och bröllopsdag.

Det var jobbigt för jag steg upp som sagt, men så kunde jag inte somna om. Men det gjorde jag efter ett par timmar tillslut. Sen vaknade jag vid elva, men orkade knappt öppna ögonen, så jag ställde om klockan. Jag vaknade halv tolv, en timme tills jag skulle åka. Kunde knappt röra på kroppen men lyckades ta mig till datorn. När hon blev runt tolv så bestämde jag mig för att jag inte skulle gå, jag var för trött, hade sovit dåligt, hade huvudvärk och ångest. Så jag började jaga nummer. Men jag hittade inget nummer till IH så tillslut tog jag mig i kragen. Jag tvättade mig och bytte om till kläder man kan visa sig ute i, inne slit och släng kläder som jag hade haft på mig tidigare. Sen sminkade jag mig. Och då var det dags att gå. Flera gånger höll jag på att vända om och gå tillbaka hem, men något drev mig.
När jag väl var på IH så var det inte många där, och framförallt inte min nya kompis som är så härlig att prata med och rolig. Jag tog en kopp te och satte mig vid datorn. Jag nästan förväntade mig att jag inte skulle kunna skriva något. Första kvarten satt jag bara med huvudet på bordet och tittade på det blinkande lilla strecket och bara tänkte. Jag kände att jag inte visste vad jag skulle skriva härnäst. Men sen fyllde jag på lite stycken här och där. Strax var jag tillbaka där jag slutade skriva sist. Men lite fick jag ut och sen när jag tittade på det så hade jag skrivit en hel sida, vilket är mitt mål per gång. Klockan var halv tre och då är det fika. Men ingen hämtade mig och ingen var i fikarummet, så jag satte mig vid datorn igen. En tanke slog mig. Och istället för att skriva vidare där jag var så tog jag upp filen jag lägger anteckningar och började skriva på vad som skulle hända i framtiden, på vad som skulle driva historien frammåt. Det tog en stund bara det. Trotts en bultande huvudvärk så gick jag därifrån med gott samvete. Jag hade fått något ut av det, desutom hade jag lyckats ta mig dit och sen har jag äntligen fått numrerna dit om jag skulle bli sjuk eller liknande. Men jag ska med bästa mån se till att jag går dit även när det känns kämpigt.

Efter IH skulle jag egentligen gå och handla. Men i och med att jag skrivit till Robert att jag inte mådde så bra och var trött så övertalade han mig att åka hem med en gång och så sköter han handlandet i morgon. Jag tänkte att jag kunde kanske handla i morgon efter avslutningen på IH, om jag orkar. Det enda jag grämde mig över att jag inte orkade gå och handla idag var att jag ville ha clementiner. Så här års är clementinerna helt underbart fantastiska. Lättskalade och så otroligt söta. Äter hur många som helst.



När jag kom hem, hade jag Subway med mig och tårta till födelsedagsbarnet, eller tja, bakelse blir det ju då. Prinsess ska det vara. Hans favorit. Min är ju swarthswald (hur det nu stavas).
När jag kom hem låg posten på golvet. Ett julkort från en av Roberts vänner, en räkning men inte att förglömma ett av mina paket hade kommit som jag köpt på Tradera. En ring, jättefin. Finare än vad det såg ut på fotot på tradera. Den inklusive frakten gick på femtiolappen så det var det värt.

Nu ska jag varva ner, vänta tills Robert kommer hem, då ska vi äta. Sen åker han på hockey och då planerar jag att slinga håret. Rötterna har växt ut och jag vill förbättra det helt enkelt. Och så ska jag ge mig på att försöka klippa det lite. Blir nog bra ska ni se. Får se om det ens blir av.......


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar