söndag, december 09, 2012

Bubbetorps julmarknad

Vaknade i morse som vanligt mellan nio och tio. steg upp och gjorde dom sedvanliga procedurena med datorn. Att kolla alla saker etc. Ringer mamma och frågar när vi ska åka till bubbetorp för att gå på den årliga julmarknaden. Halv två kommer dom sa dom.
Vid tolv blev jag övermäktigande trött så jag la mig i sängen, såklart så somnar jag efter en stund och vaknar av att mobilen ringer, jag svarar och  mamma säger att dom här hos oss om fem minuter. Gnuggar sömnen ur ögonen och jag bara tar det lugnt. För smart som man är så hade jag redan klätt på mig kläderna jag skulle ha och sminkat mig. Var bara att åka. Robert var halvfärdig och vi var snabbt nedanför, för att bli upphämtade.
I bilen säger jag att vi måste ta ut pengar och mamma och pappa skriker i kör: NEEEEJ!!
Tydligen hade dom haft problem med att ta ut pengar själva, men vi provade att ta ut på cg och det fungerade visade det sig. Sen bor det väg mot bubbetorp.

Vi går runt och mamma fastnar vid kardningen av alpacka-ull. Som hon sen köper. Jag köper några remmar och där skilljs vi åt. Jag letar efter min sedvanliga väggalmenacka som för andra året i rad inte infinner sig, jag suckar och deppar lite. Men med lite sillamacka i magen så mådde jag bättre. Vi skulle ha korv och ost. Men tittar runt lite innan vi bestämmer oss för vad vi ska köpa. Köper åtta lotter för att vinna rökt aul (ål), men det blev bara nitisar. Träffar på mamma och pappa utanför korvbilen och det visar sig att pappa själv köpt lotter och såklart vann en ål. Avundsjuka blev vi. Mamma och pappa köper några korvar till sig själva och jag får en vitlökskorv, snälla som dom är. Blir gott på mackan i veckan. Sen blir det ost-ståndet. Även där köper mamma och pappa en del ostar och robert får en ostabit. Mina föräldrar är så snälla och skämmer bort oss, jag älskar dom.
Pappa frågar om vi köpt aul-lotter, vilket vi gjort med gått bet på. Då frågar robert om jag har några lösa pengar på mig och jag hade en tjuga. Åtta lotter till provar vi på med. Pappa kommer fram till oss och säger att han ska försöka vinna en till oss också. Vi öppnar några lotter och på första lotten vinner han en ål, sin andra då. När det visat sig att vi inte vann någon denna gången heller så får vi den aulen från honom och han öppnar några lotter till. Och ta mig tusan den jäveln. HAN VINNER EN TILL! Som tur var kunde man välja mellan lax eller aul och då tog han en lax till sig själva.
Nöjda och glada vänder vi hemmåt, men pappa och robert bestämmer sig för att ta bussen till hockeyn så åker mamma och jag med bilen. Mamma frågar om jag vill följa med till kallinge, självklart sa jag. Bättre det än sitta hemma och ha tråkigt.
Mamma säger att hon har lite svårt att hitta och har inte sin gps med sig, så jag sliter upp mobilen och fungerar som kartläsare. Vi pratar lite jul och sånt. Efter det kommer jag hem, tänkte trolla lite med robert så när jag satt mig i fotöljen så messar jag honom att jag hade nycklarna i handväskan (som jag inte hade med mig) så jag kommer inte in. Han får typ panik och undrar om jag kan be mamma hämta upp mig och börjar leta upp bussar och så. Jag skrev då att jag skämtade och han skickar bara ett: "jag hatar dig". hihi

Nja, nu är klockan halv sex och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Lite trött, kanske ska lägga mig en stund tills robert kommer hem...

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar