fredag, december 21, 2012

Glad Yule!

Idag är det Yule. Det är då vi hyllar återkommandet av ljuset efter månader av mörk. Vi firar att nu börjar livet snart igen. Tja, ska inte babbla så mycket om det.

Idag var det julavslutning på IH. Vi drack glögg, åt frallor och fick ordlekar. Vi tyckte vi var jättekreativa och hade bra svar på alla. Men vi hade fel på typ 90 procent av alla frågor. Men vad gör det, vi hade kul ändå.
Vi fick en hemuppgift vi ska göra under julveckorna vi är lediga. Vi börjar igen den 7 januari. Uppgiften heter personlig stil och beteende och jag vet inte riktigt vad det är än.

Snacka om snö idag. I går var det i pricip nästan inget alls. Det var så illa att det var en som inte kom upp för backen. Hjulen bara rullade runt runt och om hen stannade så åkte den bakåt automatiskt. Så det blev lite trafikstockning innan personen kom upp för backen. Stackars människa. Se själva...




 

 

Var sen på Hälsohuset för jag ringde om en tid i morse. Jag har haft ont i högra örat några veckor nu och i går hade jag så ont att jag knappt kunde somna. Jag trodde personligen att jag hade fått en vaxpropp i och med att jag har ovanligt mycket öronvax. Men det var det inte. Jag hade skadat örat lite inuti så det hade börjat blöda. Var lite blod där inne och i och med att det var lite skadat (inte allvarligt alls, ta´t lugnt) och höll på att läka så kliar det ju och då åker ju topsen in igen, för jag tror det är vaxet som gör att det kliar. Då rivs ju såret upp igen. Så jag fick ett medel som jag ska skölja örat med och så ska jag undvika att ta in toppsen så långt in i örat.
Jag rekomenderar Hälsohuset så hemskt mycket. Oerhört trevlig personal. Läkarna tar sig tid med en, svarar på alla frågor på en och frågar tillbaka. För att vara säkra på sina svar går dom ofta och frågar kollegor för att få en annan bedömning och ser verkligen till att allt är som det ska. Inte alls som på ALLA vårdcentraler jag varit på sen jag blev vuxen, där man får känslan av att dom vill bli av med en så fort som möjligt. Väntrummet är jättehärligt, mjuka fina sköna fotöljer och fin lugnande musik. Dessutom pratar alla svenska som man förstår. Jag har inget emot att invandrare ska vara läkare, men dom måste fan förstå vad jag säger och jag måste förstå vad dom säger. Det ska inte ens finnas en så svår brytning att man inte riktigt förstår, jag till exempel har svårt med brytningar. Lite brytning är helt ok.


Ikväll blir det dricka och mys framför datorn. Ska bli härligt.


Nu ska jag pyssla lite med lekarna till nyår. Jag är ju lekledare där. Kommer bli askul...







XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar