fredag, oktober 30, 2009

"LAMPA!!"

Ok, nu var det ett tag sen jag skrev sist, jag vet. Men jag har en vettig anledning. Tydligen så förbrukar jag tangentbord snabbare än vad andra människor byter underkläder, men det "nya" tangentbordet gick sönder för lite mindre än en vecka sedan. Idag är ett nytt inhandlat, men jag gillar det inte så mycket. Jag brukar sitta med tangentbordet i knäet och behöver därför lite tyngd och stadga för att det ska bli bra att skriva med. Detta keyboardet väger nästan ingenting och det är jättelitet. JAG VILL HA ETT LIKADANT SOM INNAN!!! Jag stormtrivdes med det. Det var lagom stort och tungt och hade en massa snabbvalstangenter så som gjorde att man kunde spola fram i mediaprogrammet, man kunde stänga ett fönster genom bara ett klick på tangentbordet etc. Multifunktionellt helt enkelt, och ett utmärkt gamingboard (till spelfreaken *pekar på min själv*). Mer än vad man kan säga om vad detta har infriat med mina första intryck... Har dock inte hunnit spela med det än så jag ska väll inte yttra mig försen jag har det.

Mycket har hänt. Idag har jag varit på staun med några kompisar. Har inhandlat en massa julklappar, vi var o åt på LaBodega (fantastisk mat och service, rekomenderar verkligen den restaurangen), och sen var vi och storhandlade på Maxi. Jag behövde mat inför veckan. Nettan behövde bakfyllemat inför söndag, jessi och Björn behövde väl ingenting egentligen.

Ikväll ska jag och Robert festa och ha roligt. Vi ska spela lite kort över nätet och sedan bara somna. Har helt ärligt inte sovit bra alls den senaste veckan. Högst 3 timmat per natt i genomsnitt, men inatt sov jag riktigt länge (inte bra alls, mardrömmar konstant). Sov väll till tolv tiden efter Robert jagat mig med ljud och lykta (eller hur talesättet lyder nu igen). Ringde nog 10 ggr på mobilen och MINST lika många ggr på hemfonen. Ringt på skype och skickat medelanden, men jag antingen vaknade inte eller pallade inte svara. Antagligen det första allternativet för jag har inget minne av att fonen har ringt.

Nej palla skriva mer. Ska lägga mig ner i soffan framför datorn nu och titta på 2 and a half men och äta DYYYR fin chokladmousse med chokladgrädde (RENA kaloribomben, men man kan väll få unna sig lite någon gång ibland. Kanske kommer in fler inlägg redan ikväll, behöver verkligen få skriva av mig nu när jag inte fått skriva på så länge....


"Jag fruktar den man som dricker vatten,
för på morgonen kommer han ihåg
sådant som vi andra sade kvällen före"
-Grekiskt talesätt-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar