lördag, oktober 31, 2009

LOLIGT!!

Ok, en hel del har hänt sen jag la in foton senast, och jag har nog inte lagt in en femtedel av alla foton jag tagit men några vill jag visa med tanke på lite roliga anekdoter.


Va hos kusse Rikard härom veckan, och dom har katter. Jag är INTE störtförtjust i katter, och iom detta så har dom är förkärlek till mig......



Här har en av deras katter SÅKLART letat upp mitt knä. Och detta hände lika fort som jag satte mig. Tyckte bara det var riktigt roligt. Sen har jag ju inte hjärta att köra iväg den när den så ut att njuta så. Så den fick ligga där tills den valde att lämna mig, till min stora lättnad.


Förra veckan begav jag mig till kristianstad för en liten resa bara. Behövde komma iväg för mig själv helt enkelt. Handlade inget direkt utan bara strosade runt i denna vackra staden.

I Hoglandspark hittar jag ju såklart en stor lövhög. Fick kämpa mycket starkt mot instinkten att hoppa i den. Hade den varit hemma eller liknande och jag hade redskapen att räfsa ihop den igen så hade jag gjort det utan att tveka. Vill du hoppa i lövhögar med mig??



Sitter nu på tåget påväg mot k-stad. Man kan riktigt se hur jag bullat upp. Jag har ju inga pengar direkt så enligt mig så är tågbiljetter dyra (NEJ, jag vet. Dom är ju EGENTLIGEN inte det), så jag tar ut min rätt och tar RIKTIGT mycket plats så länge det inte påverkar andra. Finns det plats så TAR jag plats. Här är min lunch, dvd/cd-spelaren så jag kan lyssna på musik eller se en film och boken jag läst igenom ca 4 ggr och är inne på min 5te (men jag skummar mest nu för att memorera spells etc). Sen sitter jag med fötterna uppskjutna i sätet intill (va lugna, jag har jackan under, eller så är skorna av, så jag inte smutsar ner sätet).



Framme!! Och en av dom mest fantastiska kyrkorna jag känner till tornar upp sig just utanför stationen. Skulle jag gifta mig i en kyrka så skulle detta vara den som kom främst, trotts att jag inte har någon som helst nutida relation till k-stad. Har dock en del minnen där från när jag umgicks med Robban.... Inte i kyrkan då, dumbommar, k-stad.....


Ute och vandrar på staun och stöter på denna skylten och lägger mig på marken och skrattar så människor undrar som jag fått en psykos.... Lite svårt att se men det står "Har du fula kläder??? FIXA DET". Som ni kanske förstår så är den utanför en klädbutik. Men det roliga är ju, VEEEM har fula kläder medvetet på sig om man inte vill eller inte har något val. Antingen så är man punkare med slitna "fula" kläder, men dom har ju detta medvetet. Eller fula och fula, punkare kan ABSOLUT ha mycket snygga kläder. Den andra anledningen till varför man kanske har fula kläder är ju att man inte har råd med något bättre. Så hur i hela fridens namn ska man kunna fixa det då? Nej, roligt va det verkligen... Vilken IDIOT kommer på en sån skyllt och framförallt.... VILKEN IDIOT godkänner den och sätter ut den???!!!



Hemma i k-na igen (jag VEEEET robert, det låter snuskigt) så har vi bokat tjejkväll. N1an, jag och Lili, efter ha gått runt på staun någon timme och diskuterat vad vi ska äta så beslutar vi oss för pm...Vi beslutar oss för att ta lite roliga foton som minne från kvällen och här kommer dom. Först så är det ett normalt foto på varje person och sen ett där vi försöker flumma till det. Se lite störda ut helt enkelt.

Först ut är ju N1an, men helt ärligt. Jag ser INGEN skillnad på fotona nästan....


Sen har vi ju tösabiten Lili som enligt mig kunde flummat till det LIIIIITE mer.



Sen har vi ju mig själv, och stilig är jag måste jag ju säga. Framförallt på det alltför ljusa andra fotot.



Någon vecka går och vi kommer fram till gårdagen. Den är färskt i minnet så där kan jag berätta lite vad som hände mer i detalj. Nettan och jag hade bestämt att vi skulle handla på Maxi tillsammans. Jessi messar mig dock på fm och undrar hur jag har det. Jag passar på att ringa och fråga om hon jobbade och om hon ville följa med. Det ville hon, och helt plötsligt skulle vi gå på staun oxå. Och HEEEELt plötsligt skulle vi äta fin middag på staun med. Vi möter upp nettan och björn på staun och först pratar vi om 3G, men neeej då. Björn bråkar med en servitris där så det blir det inte. PM då? relativt god mat till ett resonabelt pris. -"absolut INTE, där är jag portad" (håller med, ägaren är en stor fucking jävla idiot!!!). Så efter många om och män (såna där med snopp) så blir det LaBodega/Athena. Vi går runt på staun i väntan på att dom ska öppna, handlar julklappar och sen blir det systemet. Kl 16.00 Gametime (17.00 svensk tid) på klockslaget så går vi, ett stort gäng högljudda och skrattandes ungdommar in och intar ett bord. Beställer mat, och mycket strax har N1an och Jessi tröttnat på mig och Björn för TYDLIGEN är vi av exakt samma skrot och korn. 99% av allt som kom ut ur våra munnat var sexskämt eller indikationer på sex... Gud, har inte skrattat så på länge.
Jessi och nettis, björn ville inte vara med på foto och det får vi absolut respektera. Det blev bara inte av att linslusen hamnade på kameran denna gången, till vår stora förvåning.
Vi äter färdigt och beger oss sen mot Maxi. När vi kommer ut ur bilen så klämmer jessi från sig att JAG har ringt henne på mobben. Nej nej, det kan jag omöjligen gjort. Men jag börjar leta efter mobilen och HITTAR den jävelen inte. Men jag antar att den är i bilen så vi går in och handlar. Den är INTE i fickan eller i handväskan. Men helt plötsligt ringer JAG till Nettan. Hade den legat i bilen stilla så skulle jag omöjligen kunnat ringa till henne av misstag. Dock om den legat utan knapplåset i fickan eller i handväskan (långsökt iom att jag ALLTID sätter på tangentlåset så fort jag är färdig, men vi gör väll alla misstag. kisse kisse kisse). Vi kommer ut i bilen och den är INTE där. "Kan du ha glömt den på restaurangen?" Säger någon (måste varit jessi) "NEEEJ, jag minns starkt att jag stoppade den i fickan."
Vi beger oss dock mot LaBodega och jag stormar in som ett yrväder och babblar på med servitrisen om min mobil. Och sen började inkisationsfrågorna. Hur den ser hut, modell, jag skulle rabbla några nummer etc. Dock när hon började fråga så fattade jag ju att den var ju där. Hur många tapppar sin mobil på en kväll inom loppet av 2 timmar på samma restauran? Jag fick den och gick segervisst ut i bilen igen och så begav vi oss hem. Jessi släppte av mig hemma och jag linkade upp. Har nämligen inte haft några som helst problem med min hälsporre på över ett halvår, men igår kände jag av den starkt. Måste vara för att jag legat av mig med motionen....

Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge!!! brukar jag säga. Förstår inte alls det där dom säger om att man väntar aldrig för länge. Det är väll absolut då man väntar för länge? Man kan inte bärga sig. Jaja, Robert kommer hem från jobbet till huset och vi sätter omedelbart igång med att dricka och spela kort på nätet. Canasta gäller nu för hela slanten så han lär sig det tills han kommer hem och vi kan spela med mor o far och dom andra flummesakerna.
Efter flera timmar, klockan halv sex (ungefär) så somnar jag till roberts sångröst och klinkande på gitarren. Han sjöng låtarna han tillägnat mig. Absolut då Green eyes.

jaja, idag är idag och nu börjar nya berättelser.




"ALKOHOL tar bort knölar.
Inte från mig - men
från dom jag råkar umgås med"
-Jackie Gleason-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar