söndag, september 30, 2012

Vill inte klaga men, ont i foten. Ynf, ynf...

Härrom dagen, nån gång i veckan som varit så började jag få ont i foten, lilltån och tån bredvid och sen sträcker det sig längs med benet/musklerna (kan inte skilja på det) in på halva foten. Jag får halta mycket och just nu har jag inte råd med att ha ont i en fot. För att jag ska fortsätta motionera. Värken har bara blivit mer och mer ju längre det går istället för tvärtom då det borde bli bättre och bättre. Idag och igår har jag haft så ont att jag har haft svårt att ta mig fram, framförallt på kvällen igår och hela dagen idag. Jag måste ringa 1177 i morgon och fråga om dom tycker jag ska ta mig till vårdcentralen eller vänta några dagar till, eller hur jag ska göra.

Jag ska även ringa min terapeft i morgon för att fråga om min träning på recept är färdigt, så jag kan börja simma. Ska bli skönt, och det är ju en träning som jag kan göra även när jag har ont i foten.

Har haft lite småkoll på vågen denna vågen, och det ser inte positivt ut. Detta är någon sorts svart magi. Förra veckan då jag knappt tränade alls och åt lite skit, då gick jag ner 2 kg på en vecka. Denna veckan har jag tränat så mycket det har kunnat gå trots ont i foten. Och jag har skött maten mycket bättre denna veckan än förra. Men hur det ser ut hitills så ser det ut som jag har gått upp ett kg! Ta det lungt, jag tänker inte ge upp för detta. Och jag vet att man ibland står stilla eller till och med kan gå upp något kg. Men jag blir lite deppig för detta ändå. *suck*

I går var vi hos mina föräldrar över dagen bara, för att Robert skulle hjälpa Pappa med att lägga golvet ute i boden. Under tiden skrev jag en recention på papper, som snart ska hamna här, det lovar jag. Det tog ca två timmar, men tiden sprang iväg och jag märkte inte ens att det gått så snabbt. Men efter jag var färdig började jag frysa och må lite kasst, så jag gick upp på gästrummet och la mig i sängen och läste. Efter en stund var det lunch och sen jobbade dom en stund till och sen åkte vi hem.

Idag har jag sovit enormt mycket. Jag vaknade vid tolv-ett tiden och satte mig vid datorn för att läsa aftonbladet, 9gag och facebook. Tog ca två-tre timmar. Sen var jag så trött igen att jag såg dubbelt. Då var det bara att lägga sig igen. Robert åkte iväg på hockey och ringde och väckte mig när han var påväg hem. Då kännde jag mig mycket piggare och gick upp.
Nu är jag trött igen, och vi har inte ätit middag än och jag har lovat att vi ska se en film. Egentligen orkar jag inte alls och känner mig gråtfärdig, men jag har lovat....

Ta hand om er.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar