fredag, september 28, 2012

Grow old, not up!

Var och handlade med Robert igår, så vi skulle slippa handla i dag. Typiskt nog glömde vi lite saker så jag var tvungen att ta mig dig idag ändå. Men jag använde min ny app som heter RunKeeper som mäter hur snabbt man går/springer, hur lång tid det tar i genomsnitt att gå en km, hur långt man har gått och hur många kalorier man spenderat. Så jag gick till Maxi det var jätteskönt. Jag jobbade vissa bitar och det gick bra. Om ett tag kanske jag orkar jogga halva biten istället för bara småbitar här och där. Skulle handla B&J så jag scannade den. Upptäcker dock när jag kommer hem att jag glömde slänga ner den i kassen. GRRR, jag tycker att scanna är praktiskt men ibland, som denna gången, skiter det sig.

I går fick jag ett skrivbords underlägg som vi ska ha på datorbordet med My litte pony på. Snäll Robert är,  jag ska bara orka städa undan på datorbordet så jag kan lägga det där. Jag vill gärna köpa samlarleksaker med my little pony och så men dom är himlans dyra. Kanske kan önska sig en i julklapp? hehe.

Sen jag drack teet igår på caféet så har jag inte kunnat sluta. Jag köpte ett grönt te på maxi igår och det var jättegott och inga kalorier. Har druckit två koppar redan idag.

Idag har jag min fina keps jag köpte för ett tag sen. Älskar den, och den är jättepraktiskt idag, för idag lyser solen som en lampa, framförallt när man sitter vid datorn. Så då är det bra att ha på sig kepsen för då ser man skärmen utan att bländas av solen. Och den är skön att ha på.


Tog ett foto igår och jämförde med hur jag såg ut för 13 kg sen. Man ser lite skillnad kanske? Jag har ju inte samma kläder på mig. Eller vad tycker ni?

13 kg sen                                                                                         I går


















Jag blir så trött på alla som tjatar på Robert om hans körkort. Det är jättemånga som är på honom: "Hur går det med körkortet, har du tagit det än, när ska du köra upp etc" låter det hela tiden. För fan, han jobbar som ett svin, har hockey på söndagar och lördagen vill han kunna ta det lugnt. I går ringde en person som var på honom om körkortet och Robert blev jätteledsen och deppig. Så idag lite arg, fast lugnade ner mig ganska mycket, ringde jag runt till vissa människor och bad dom att ta det lite lugnt med det här om körkortet. Robert blir stressad, mår dåligt, ledsen och känner att han inte lever upp till andras förväntningar. Han får göra detta i sin takt, han övningskör med sin arbetskamrat. Låt honom bara vara, han är ju så fantastisk ändå. Jobbar hela dagarna, hjälper mig när jag inte orkar och mycket annat. Jag älskar honom och gör allt för honom.

Jag måste bara avsluta med: Att vara omogen är ett sätt för tråkiga människor att beskriva roliga människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar