fredag, september 14, 2012

Regnstorm


Det gick inte så bra med städandet idag, orkade helt enkelt inte. Men det gjorde inget enligt Robert. Vi städar tillsammans i morgon istället så blir det mycket roligare. Han är underbar.
Men han tänkte att vi kunde dricka ikväll, För då var det sport på tv och det betyder att jag får sitta ifred vid datorn och titta på My Little Pony: Friendship is magic. Mitt favoritgöromål när jag vill varva ner.


Jag gick dock i ÖSregn och på gräns till storm till Maxi idag, fick chans att använda nya vinterkappan. Den kliade lite, men var varm och skön i övrigt. Mitt paraply vändes ut och in tre ggr, så mycket blåste det och det såg till och med ut som att det regnade på snedden.

Var framme på Maxi mycket tidigare än jag tänkt mig, för jag missförstod Robert. Jag hade nämligen upptäckt ett meddelande på fb att han skulle vara framme om ungefär en halvtimme. Oj vilken fart det blev på mig, det tar 45 min nästan exakt att gå från mig till maxi. Men när jag kom fram såg jag att jag hade sett ett gammalt meddelande. Så jag hade ca 25 minuter att fördriva. Först satt jag bara och lyssnade på musik utanför systemet.
Sen så gick jag och fönstershoppade på kappahl, lindex och kicks. Hittade några varma tröjor och en snygg tunn tröja som jag vill ha på min mosters fest nästa helg, på kappah. Dom har ett jättebra utbud på kläder till överviktiga, stora storlekar och mycket att välja mellan och varrierat, för alla åldrar. Så är det på deras hemsida oxå.
På lindex var det bara skit, som vanligt. En liten vägg, typ 3 meter brett är vad som finns i stora storlekar. Och nästan allt ser ut att vara till tanter förutom något enstaka sak och dom finns bara i dom "små" stora storlekarna. Så där ska jag inte ha något....
På kicks hittade jag en ögonskugga, ett läppstift och två nagellack. Allt detta ska jag köpa på måndag eller tisdag när jag äntligen får mina pengar (samt en jacka vi hittade.)

Robert kom, helt dyngsur.

Men vi pallade in oss på systemet och sen gick vi till maxi. Där flöt allt på som det brukade. Vi bestämde att jag skulle få köpa garn nästa gång jag var på maxi så att jag kunde få sticka lite i höst, det är mysigt. Sen kom vi förbi den SVÅÅÅÅRA hyllan:

Och även en sån slank ner i påsen. Men jag får inte äta så mycket som sist, för då mådde jag illa både fysiskt och psykiskt.

Vi var färdiga och satte oss utanför för att vänta på taxin vi beställt. Men Robert fick inte ut några pengar från automaten till taxin, Robert hatar att betala med kort. Så tillslut fick han gå till kiosken strax utanför maxi och köpa en lott för att kunna ta ut pengar på det sättet. Jag var urtörstig så jag fick öppna en damcykel och dricka mig otörstig. Och sen satt vi o väntade.


Kom hem, plockade in varorna, tog fram maten vi köpt, en sallad till mig och en baugette till Robert, vi orkade inte laga mat. Jag suddade lotten och så här gick det:

Super.....


Nu ska jag äta min goda sallad, dricka lite vodka, vin och juice. pöss o kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar