fredag, september 14, 2012

Städning på schemat

Idag steg jag upp strax efter nio, åt frukost och tittade runt på lite sidor så som aftonbladet, facebook och 9gag samt alla bloggar jag följer. Efter det tittade jag på ett par avsnitt av animen jag tittar på just nu. Jag har sett bitar av den tidigare, börjat om en sån där 5 ggr på den, som längst tror jag att jag har kommit 2/3 delar in i den. Men jag har aldrig tittat färdigt på den, det är alltid liksom något som kommit ivägen. Och sen när man ska börja igen så var det så längesen man såg den att man inte kommer ihåg vad som hänt. Och då är det bara att börja om. Men det gör inget, för den är så rolig :D

Idag ska det städas. Iallafall i sovrummet, för där klarar jag knappt vara nu. Det är rörigt och fullt med bananflugor eftersom jag äter frukt i rummet och lägger skrutten och skalen i en soptunna som jag går ut med alldeles för sällan med. Men idag ska det bli andra planer. Om jag orkar med detta samt att jag blir klar innan tre så ska vi dricka lite ikväll, annars städar vi ikväll och i morgon tillsammans och dricker i mornkväll. Jag tänkte även göra en liten uppputsning av vardagsrummet, det ser inte så hemskt ut och kommer inte ta mer än en kvart-halvtimme att göra iordning beroende på hur noggran jag är idag.

Dom som följer mej vet att jag försöker gå ner i vikt. Ok, jag bokför bara vad jag har gått ner på måndagar, men idag vägde jag mig och jag har inte gått ner ett hekto sedans i måndags. Inte gått upp heller så det är ju bra, och jag antar att man inte kan gå ner hela tiden. Ibland står man väll still, är vad jag har hört? I dag eller i morgon, beroende vilken dag vi ska handla, så ska jag gå till maxi. Tar ca 45 min. Fast är inte helt haj på det nu i och med att regnet öser ner. Men det ska inte stoppa mig. Tack vare att mitt gamla paraply gick sönder sist jag var ute o gick i regnet så har vi nu köpt ett nytt. Ett lila.... JÄTTEFINT!!!


Tänkte skriva mer när jag städat, kanske ta ett foto så ni får se hur duktig jag varit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar