torsdag, september 27, 2012

Lång dag fasten klockan bara är tjugo i ett.

Idag har jag varit hos frisören redan klockan åtta på morgonen. Jag berättade hur jag ville ha det och hon skulle göra sitt bästa. Jag satte mig i stolen och hon redde ut håret, vilket var lätt, för jag hade ju redan rett ut det precis innan jag gick. Först lite förebilder. Så här såg jag ut innan jag färgade håret:



Och så här såg jag ut under behandlingen,




















Och nu är vi klara.



















Jag blev jättenöjd, kanske velat haft det lite ljusare men jag tror inte det går riktigt. Trevlig hårfrisörska, jag var för en gång skull inte på prathumör. Så hon gjorde det hon skulle, med några få frågor ibland. Jag satt och läste. Sen skulle vi föna håret, vilket bara det tog en enorm tid i och med att mitt hår är så långt och tjockt.

Efter frisören så var klockan tjugo i tio och affärena hade inte öppnat än. Det var lite butiker jag behövde gå till. Så jag satte mig på café 1344 inne på wachtmeister och  drack en kopp chai-te. Jättegott. Boken åkte fram nu också.

Efter det så gick jag in på smycka för att fråga om min ring, som har blivit alldeles för stor, för att fråga om att ta in den. Hon frågade om jag planerade att gå ner mer och jag svarade "Ja, absolut!". Då tyckte hon att det var bäst att vänta. Just nu har jag förlovningsringen på (fick inte på mig den förut) för att vigselringen inte ska åka av.
Kicks blev nästa ställe, min nya ögonskugga hade gått sönder och jag tänkte se om jag kunde reklamera det och få ett nytt. Men mitt hopp var lågt, för jag hade inget kvitto. Kassörskan var snäll och tog sig tid att kolla igenom datorn för att se om hon kunde hitta kvittot. "Vilken dag var det du köpte det?" frågade hon. Jag sa att det var förra veckan. Hon frågade också vilken kassörska hade tagit min beställning. Jag kände igen henne mycket väl och sa att det var hon, då log  hon och sa "Javisst, det kommer jag ihåg". Tillslut kom jag på att jag hade fått en kupong att nästa gång jag handlar för 500 kr på Kicks så skulle jag få hundra kr i rabatt. Jag hittade det i plånboken och då såg hon datumet. Och då hittade hon köpet och lyckades ta fram kvittot på datorn för att sen skriva ut det. Jag fick fylla i en liten enkät och sen fick jag ett nytt. Glad skuttade jag vidare. Nu var det dags för Simsallabim, för att hämta min smyckessattslåda. Men när jag kom ut från Kronan ÖSREGNADE det. Jag fick knäppa jackan för att inte börja frysa och retade mig lite på att jag inte hade en kapuchong.


Framme på Simsallabim fick jag mitt kitt och sen var det dags att dra hem. Jag satte mig på bussen och var dyngsur, framförallt i håret. "Vad var nyttan med att föna det tidigare idag", tänkte jag för mig själv.


Framme vid snigelbacken. Den var så underbart vacker så jag kunde inte låta bli att ta ett foto.


Nu resten av dagen ska jag se om jag orkar skriva mer. Annars ska jag nog sätta mig i sängen för att pyssla med kittet. Eller så blir det någon film eller tv-serie på datorn.

 XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar