onsdag, september 26, 2012

Nagellack

Idag var jag inne i stan för att dom skulle kolla mitt hår inför slingning på cookie and I. Jag förklarade hur jag vill ha det och dom sa att som skulle allt kunna fixa det. Före och efter foton kommer komma, jag lovar :D

Jag är för knäpp. Jag köpte ju för några dagar sen som ni vet ett magnetiskt nagelack som ger ett metalliskt mönster på nagellacket. Jaha, tänkte måla naglarna med detta och bli fin idag. Så jag tar nagellacket med pappet över som har magneten på sig. Jag målar naglarna och tänker inte på annat. Innan dess har jag filat dom och tagit bort övrigt nagellack, buffrat dom och varit jättenogrant. Men sen var det dags att sätta på magneten på nagellacken. Men när jag tagit bort magneten, så fanns det inget mönster. VA! Aj fan, säg inte att jag förstörde magneten när jag tog lite borttagningsmedel på den för att den fått lite nagellack på sig. *suck* Men jaja, det gör inte så mycket. Jag jag hade ändå tänkt köpa ett grönt sånt nagellack idag så det var inte så farligt. Men senare idag, så sitter jag och inspekterar mina naglar och tänker, men va fan, detta är inte rätt f'ärg. Så, så fort jag kom innanför dörren kollade jag, och jovisst. Det var INTE metallic nagellacket. Det var ett vanligt nagellack som råkat få pappet över sig när vi städat. Så jag går in i sovrummet för att hitta det riktiga. Men det går inte att hittas. Får väll vänta till nästa städomgång.
Och om ni inte har räknat så har jag skrivit nagellack 10 ggr inklusive denna gången....

Jo, slingning var det. I morgon klockan åtta ska jag befinna mig på plats. Sen ska jag till simsallabim för att hämta smyckessättet jag ska köpa som jag beställt. Men dom öppnar inte försen tio. Och jag vet inte alls hur lång tid det tar att slinga mig. Tänkt om det bara tar en timme? Vad ska jag göra tills tio då, inga affärer eller liknande har ju öppet. Jag får väll hoppas på sol, så jag kan sätta mig på en bänk och läsa. AAAARGH, kollade vädret på mobilen nu och det ska regna ganska kraftigt. Får inte glömma att ta med paraplyet.

Hösten har kommit och det är så hemskt vackert tycker jag, jag tittar hänfört på alla träden när jag är ute. Försöker få lite fina bilder.

Ska försöka få lite fler fina bilder innan alla löven har fallit. Hm jag har en teori om det där med löven. Jo, många får ju höstdepressioner. Och hur många löv finns det på ett träd? Några tusen? Tänk om ett löv, eller två, får höstdepression och tar livet av sig. Deras familj och vänner pallar inte med att ha förlorat en familjemedlem eller vän och då tar dom livet av sig, och sen fortsätter det så i en ond cirkel tills alla har tagit livet av sig.

Har det svårt med motionen just nu. Jag har ont i fötterna och benen. Mest framdelen på fötterna och vaderna. Så det har inte blivit så mycket motion.

Vi planerar att skaffa katt. Men jag vill ha en långhårig katt. Har haft vanliga bonnkatter alla tre gångerna jag har haft katt tidigare så det hade varit roligt med något lite ovanligare. Jag har hittat en helt underbar kattsort som är så vacker som heter Ragdoll. Men dom kostar runt 7000. Lite dyrt för min smak. Så vi får leta vidare med lite billigare raser. Jag har hittat en massor sidor men Robert har inte haft tid att titta med mig i denna veckan än. Just nu är han på hockey.
Igår vet jag inte vad som var fel på mig men jag var ubertrött. Dom enda gångerna jag var vaken var dom gångerna jag skulle ta mina mediciner och när vi åt middag. Sen sov jag precis hela dagen. Jag hade heller inga problem att somna på kvällen, men jag vaknade flera gånger på natten. Många gånger för att jag hade så hemskt ont i benen. Så idag steg jag upp åtta. Kunde inte sova längre. Ingen idé att försöka. I morgon ska jag som sagt oxå in till staun och då får jag ABSOLUT inte glömma ta mina solglasögon till potikern, vilket jag har gjort varje gång jag varit i staun dom senaste två månaderna. Glaset har ramlat ur bågen. Och så måste jag ställa in mina vanliga glasögon. Dom har växt på nått sätt. Dom sitter inte åt som dom brukade. Så dom måste ta in dom. Dom ramlar ju ner på nästippen hela tiden ju. Ser ut som en tant.

XOXO

1 kommentar:

  1. Åh Lisa hade jag vetat att du ville ha katt för en vecka sedan så kunde du fått en stålgrå norsk skogskatt gratis av mig... / Sabina

    SvaraRadera