måndag, september 17, 2012

Pysseldag

Idag har jag kännt mig pysslig. Det har liksom kliat i fingrarna. Sen så har jag oxå haft väldigt ont. För två veckor sen fick jag hormontabletter som förhoppningsvis skulle hjälpa mig med min mens. Jag skulle ta dom i tio dagar och efter några dagar efter sista tabletten skulle mensen kickstarta. Visst den har börjat, med en enorm biverkning. Jag har sån mensvärk att jag har gråtit många tårar och knappt kunnat sova i natt. Sista gången jag tittade på klockan var hon halv fyra, och sen steg jag upp vid nio. Jag har ändå konstigt nog inte kännt mig så trött idag.

Men som sagt, har jag känns mig pysslig. Och jag vet att om jag gör något så tänker jag inte så mycket på smärtan. Så jag passade på att lägga upp mina nya jeans och att göra färdigt armbandet som jag ska ge min moster på hennes 60-årsfest på lördag.

Under tiden jag syr.



Armbandet färdigt, riktigt nöjd.


Sen har jag inte gjort så mycket mer idag, jag har växlat mellan lite filmer och tv-serier men har inte fastnat för något direkt. Men undertiden jag pysslade med armbandet och sydde byxorna så gick My name is Earl i bakgrunden.

Sen får vi inte glömma att jag passade på att limma fast vingarna på min stora älva som gick sönder härrom dagen. Ok, jag orkar inte städa just nu, men jag försöker göra annat för att vara duktig.

I morgon tänkte jag vara igång lite extra, inte dryga mig så mycket som vanligt på morgonen/förmiddagen. Jag tänkte först åka in till stan och gå på simsallabim, för jag vill göra fler såna armband och behöver material för det. Sen ska jag passa på att svänga förbi partaj och optikern (mina bågar sitter för löst, så dom åker ner på nästippen.) Direkt efter det ska jag till Nangiala för att handla på kicks, kappahl och brothers (tror jag dom heter). Och en liten sväng in på maxi och kanske systemet.

Idag fick jag mina pengar äntligen. En rejäl summa. Betalade med en gång e-räkningarna för att se till att det var gjort. Och i morgon ska det shoppas rejält.

Har vägt mig (väger mig ofta, men bokför mig bara på måndagen) och jag har gått ner 6 hekto sen förra måndagen. Detta är roligt. Jag motionerar inte så mycket, bara en del, fast mycket mer än innan, jag tittar och håller koll på hur mycket kallorier jag får i mej och det fungerar.

Kommer snart tillbaka!



XOXOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar