måndag, september 24, 2012

Mosters födelsedagsfest + lite till


Ok, det har hänt mycket sen jag bloggade sist så jag tycker vi tar det i tur och ordning.

Fredag:
Var inne i stan och handlade, beställde ett makramésätt på simsallabim, köpte nagak champa (dom som inte vet vad det är så är det en sorts rökelse, min favorit faktiskt),
 jag sköpte en ansiktsmask,
 två nagellack,
Så här blev det på sen.
 
Det andra har jag inte provat än men det är en så härlig färg, persian princess heter det.

Ett öronhänge, och en ögonskugga

och två paket hårfärg,

för det behövs till mitt långa hår. Och knappt det ens räckte....
Den var en flicka i övre tonåren som satt på knäna och såg ut som hon inte sovit på många dagar, hade slitna kläder och såg ut att frysa, hon ramlade till då och då. Jag kände ett sånt medlidande att jag gav henne en tjuga. Hon tittade på mig och lös up och tackade. Visst hon kunde varit knarkare eller liknande, men i mitt huvud så fick jag det till att hon var utslängd på gatan av sina föräldrar (hon såg arabisk ut) för att hon hade på något sätt vanärat familjen, så för att inte döda henne så slängde dom ut henne. Jag tyckte bara så synd om henne. Vi har sällan tiggare här i karlskrona (eller så är det bara jag som är på stan så sällan...).
På eftermiddagen så hämtade pappa Robert på stationen för att hämta Robert, men  han hittade inte honom. Men Robert hittade honom. Det visade sig att Robert hade huvan över huvudet och såg ut som en eskimå. *suck* Sen åkte dom och hämtade mig. Som vanligt hade jag packat för en armé fasten vi bara skulle vara där några dagar. Vi kom hem till mina föräldrar och efter en stund så gick jag och Robert över till min kusin Rikard (jag tog ett fint foto på mammas trädgård som fortfarande blommar lite)
för att lämna över vår stora hårddisk så han kunde föra över en massa animé. Vi kom hem till mamma och pappa och fick middag,
efter det spelade vi ett jätteroligt spel, kommer inte ihåg vad det heter men vi har spelat det innan. Det är jättekul. Men jag var trött av mina mediciner och fick gå o lägga mig tidigt. Dom andra stannade uppe och jag satte på nån tv-serie som jag kunde somna till. Somnade ganska kvickt och minns inte ens att jag vaknade till när Robert skulle lägga sig.

Lördag:
För en gång skull sov jag länge, Robert kom upp och väckte mig när det var dags att äta frukost. Men jag orkade inte så jag fick sova vidare. Vid elva tiden pallade jag mig ner för trappan. Jag tog mina mediciner och åt frukost.
Mamma och Pappa satt och såg på innan dom började jobba på huset. Robert fick låna arbetskläder av pappa så han kunde hjälpa till.
Blev jättetrött igen efter någon timme, så jag la mig igen. Sov till fyra tiden. Pappa och Robert hade startat upp datorn och tittade på Hockey när jag kom ner.
Dom satt och var helkoncentreade och skrek till då och då. Höll på att skrämma vettet ur mig flera gånger. Jag satt och lyssnade på musik och spelade på mobilen. Försökte få några bra bilder på Essie, men hon sprang undan hela tiden.
Sen hoppade jag in i duschen, klädde på mig och sminkade mig. Pappa skulle hjälpa mig med att göra nya hål i mina stövlar så det gick att att spänna dom. Men det visade sig att var inga problem att spänna som alls, det gick till och med att spänna dom på det innersta hålet. Pappa skratta bullrigt och jag sa skamset "men jag kunde ju inte spänna dom själv..) Sen var det bara att sätta sig ner tills klockan var sex så man kunde gå till Mostersfest.Jag var klädd i långa svarta fina byxor med pressveck. Stora kängor, rutig långskjorta och håret uppatt i en knut högt uppe på huvudet med
lite av det översta håret nerfallande. Mina kusiner var där, först har vi Filip
Och sen var det Rikard, var bara tvungen att ta ett kort på hans enormt långa hår.
Vi åt middag men sen måddet jag inte så jag bad Moster om ursäkt och sa sen till mamma att jag behövde gå. Jag hade både ångest, ont och var snurrig och yr. Robert stannade.
Kom hem och ner i sängen omedelbart. Sov i några timmar när jag hör ett bang, lät som om någon ramlade ner från trappan. Strax öppnas dörren och pappa kom in med Robert instapplandes, jättefull. Jag fick hjälpa honom med att klä av sig och ta sig ner i sängen. Tog nån timme eller så hehe :) Tillsut somnade han och jag fick med somna.

Söndag:
Jag vaknade först, kom ner runt åtta-tiden, hade inget att göra. Satt och tänkte lite i köket, hade inget bättre för mig.
Hade skittråkigt. Runt halv elva så kom pappa ner och mamma steg upp. Strax var frukosten framdukad och jag skulle gå upp och hämta Robert. Jag väckte honom men han ville inte vakna. Tillslut fick jag honom riktigt uppväckt. Men han skulle fortfarande inte gå ner, för han skämdes så i och med att han blev så full inför mina föräldrar och släktingar. Jag sa att dom bara skrattade åt det och han hade inget att skämmas över. Det har hänt alla. Och så malde jag på en stund. Tillslut fick jag på honom kläderna
Jag fick varannat putta, dra ner honom för trappan och ut till köket, ta frukost och gå ut o sätta sig hos mamma och pappa på varrandan. Mamma och pappa skrattade och berättade om bravaderna han utfört under gårdagen. Jag skrattade lika gott jag med. Efter en stund så gick Robert upp och la sig igen. Efter en stund så färgade mamma håret på mig. Det skulle bli mörkbrunt. Vet inte hur det ser ut för jag har inte kollat mig i spegeln sen det torkade. En liten tid var det dags för mig att ta mig till Rikard för att hämta hårddisken. Men jag mådde dåligt och hade ont i vaderna så jag frågade mamma om jag kunde få låna cykeln. Hon frågade om jag mådde bra och jag sa att jag mådde inte så bra
men jag var tvungen att hämta hårddisken. Då erbjöd min underbara mamma att skjutsa mig fram och tillbaka. Så vi åkte efter en stund och jag fick hem hårddisken. Jag gick upp på vinden för att se om Robert hade packat än, det var inte riktigt färdigt men jag satte mig ner och pratade med honom medans han packade färdigt. Vi kom ner och jag tittade in i boden pappa renoverar och han har kommit en lång bit. Han är så duktig på att bygga och renovera och tja, allt sånt.
.
Vi fick med oss lite mat hem, lite grönsaker, kyckling, frukt, ost, alltså rester sen igår från festen.
Vi kom hem efter mamma skjutsat oss och Robert sa att han var jättetrött, så han slängde sig i sängen. Jag fick packa upp och sen tog jag lite mat, var ashungrig. Tog fram hårddisken. Åt middag och sen somnade jag. Vaknade vid halv tio och Robert berättade att jag hade skrattat i sömnen, hade haft mardrömmar och pratat jättemycket i sömnen. Suck

Väntar just på att tabletterna ska verka så jag kan somna om. Man får alltid hoppas. Varför gör mina tabletter mig trött och snurrig när jag vill vara vaken och pigg och ska göra sakerm, men när man vill att dom ska verka, tex närman ska somna, så fungerar dom inte. Idioti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar