tisdag, september 11, 2012

Äntligen!

Jag har inte kunnat komma in på min blogg därför jag tappat bort mitt lösenord. Men idag gav mig man på att kunna skriva igen....Och jag lyckades efter ett tag, sen uppdaterade jag den, sen var det bara att skriva.

Jag har denna sommaren fått många nya underbara vänner och känner mig lyckligare än på länge.

Sen har jag börjat träna och äta bättre, har gått ner snart 11 kilo sen den 25 juni. Ganska bra jobbat tycker jag. Jag använder en app som heter Shape-Up. Där för jag i alla kalorier jag äter och alla kalorier jag gör av med genom att vara ute och gå eller dansa eller liknande.

Robert har skadat foten och dessutom på köpet har han blivit riktigt förkyld. Men han är stark nog ändå att gå till jobbet. Jag tycker så synd om honom och ber honom stanna hemma varje dag, men han ger sig iväg ändå.

Jo, det där med att jag blivit bättre, det märker man framförallt på en sak: Det är att jag har börjat gå upp på morgonen. 9 som senast men ibland redan åtta. Sen får jag ta en tupplur runt lunch men va fan, allt kan inte hända på en gång.

Just nu sitter jag och väntar på att dom ska ta beslutet på försäkringskassan om jag ska få mina pengar, var tre månader sen nu.... Som vi bara levt på roberts pengar. Som tur är så fick han löneförhöjning så det har inte varit så farligt. Och för att betala mina interneträkningar har vi fått ta av mina sparpengar. Men nu är dom slut. Det är därför jag sitter på helspänn. I värsta fall så får Robert föra över pengar till mitt konto så dom kan bli betalda.

Nu sitter jag och lyssnar på Miku Hatsune, en japansk datagjord flicka som dom satt datagjord röst på. Så både hon och rösten är datagjord. Se och lyssna på denna liveföreställningen:
http://www.youtube.com/watch?v=DTXO7KGHtjI&feature=player_detailpage

Helt underbart.


Nu ska jag nog titta på lite anime eller klädsurfa ;)

Ta hand om er och glöm inte höra av er!!!

P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar