onsdag, september 30, 2009

Detaljer om mig (rent nöje, för att underhålla mig själv när jag har det svårt)


1. När gick du upp i dag? 15.00

2. Diamanter eller pärlor? Beror på. Halsband? pärlor... Ringar? diamanter. Men tanken på en ren pärla tilltalar mig mer än en ren diamant

3. Senaste filmen du såg på bio? åh, herregud. måste ha varit Benjamin Button för andra ggn

4. Favorit tv-program? Tittar ju aldrig på tv, men laddar dock hem tvserier. favoriterna just nu är absolut the big bang theory, american dad, simpsons, family guy, the war at home och two and a half men

5. Vad åt du till frukost? frukost???? middag på subway

6. Vad är ditt / dina andra namn? Fredrika helena

7. Din favoritmat? nam nam nam. räknar upp så mycket som möjlig men allt kan omöjligt komma med. musselsoppa, stekta/grillade grönsaker, potatis (INTE kokt tack), kroppkakor, sallader, min hemmagjorda skagenröra, och just nu.... Subway!!!

8. Vilken mat gillar du inte? ärtsoppa, bruna bönor, men proppa gärna i mig basilika om du vill göra mig sjuk.....kantareller, paj, kokt fisk,

9. Vilken är din favorit-CD för tillfället? oj oj oj, hm, jag blandar ju fritt mellan allt jag laddar hem men om jag bara måste välja EN skiva så får det nog bli....... Lorreena McKennits livealbum "Nights from the Alhambra" eller Tori Amos "Boys for pele"

10. Vilken bil kör du? Kör?? hahaha, Helst vill jag ha en Cerice och svart minicooper med växellåda, the dreamcar!!!

11. Vilken är din Favoritmacka? varierar men just nu är det leverpastej med smörgåsgurka

13. Vilka är dina favoritkläder? Min härliga klänning som gör att det inte känns att man har något på alls med Roberts Nightwishtröja över. Snyggt, tufft och bekvämt som faaaan

14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? pratar vi plats eller årtal? skum fråga.... hmm, USA (fast jag hatar landet) för att vara hos Robert. årtal? massa, för att få träffa döda människor som bidragit till vår världs filosofi, litteratur, konst, kultur, kvinnoframgångar, fred och krig, historien. Diskutera med dom varför dom tänkt och gjort som dom gjort. Men mest just nu skulle jag vilja träffa salvador dali eller frida kalho för att diskutera surealism.

15. Favoritklädmärke? HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA Jag går emot allt som är vad märken heter!!!!

16. Var vill du dra dig tillbaka? landet, helst nära skog och vatten, kanske berg med om det är möjligt. litet dragspelshus med plast för hela min stora familj. Hundar, och hästar, kanske ett litet lam att rå om, INGA KATTER!!!

17. Favorittid på dagen? 00.00-06.00 för då pratar jag med min fästman

18. Var är du född? På Karlskrona sjukhus BB

19. Vilken är din favoritsport att se på? vet inte varför alls, men handboll. fattar det inte

20. Coca Cola eller Pepsi? lätt Coca cola

21. Fotboll eller ishockey? eh jaha, så handboll räknas inte? nej nej, då får det väll bli fotboll då för jag fattar fortfarande inte offside reglen. jävla män till att ha hittat på den.................

22. Är du en morgonmänniska eller nattuggla? har alltid varit en nattuggla. även som liten. KAN inte komma upp på morgonen och ingen tvingar mig upp och även då har jag ursäkter att ta till som gör att jag får ligga kvar en stund till.

23. Pedikyr eller manikyr? MANIKYR!!! NI RÖR INTE MINA FÖTTER!!!

24. Några spännande nyheter att berätta för oss? I´m pregnant.... NOT!!!

25. Vad ville du bli när du var liten? Åh herregud. Mycket. Men jag har fått höra att när jag var ungefär nio-tio år så mötte mamma och jag en gammal väninna till mamma i affären. hon nöp mig i kinden och rufsade om mig i håret och frågade vad jag ville bli när jag blev stor. Jag svarade med stolthet och ärlighet: "VAMPYR!!". Mamma höll på att dö av förlägenhet

26. Bästa barndomsminnet? När slutar man vara barn? När man går in i tonåren? När man bli arton? eller aldrig? mitt svar är ju helst aldrig. Men måste jag välja något får det väll bli.... Gud, jag kommer inte på något. Ääääähm, hihi jo!!! I frankrike med mor, far, syster mia och dåvarande svåger john. Pappa ska stila med att äta ostron tillsammans med John som dom plockat själva på en strand inte så långt bort. Johns slinker ner smidigt medans vi har på pappa en bildserie på foton där man ser först ostronen framför pappa. Han tar upp den, för den mot munnen, lutar huvudet bakåt, sväljer, reser sig upp kvickt som fan, springer till buskarna, och KRÄÄÄÄÄKS!! FAAAAN vad roligt jag hade. och om jag inte minns fel så skrattade mia och mamma minst lika mycket.

27. Varit i Afrika? Nope

28. Nånsin rullat in någon i toapapper? Mig själv, pleeeaase don´t ask!!!

28. Varit med om en bilolycka? Japp, fast bara med djur. En stor fet älgko med två kalvar. Tack vare pappa hade jag inte levat idag efter den olyckan, tack min underbara pappa. Två vildsvin med mitt ex johan. Gick dock inte lika illa det.

29. Favoritdag i veckan? Fredag, äntligen helg

30. Favoritblomma? GISSA!!! Liljor såklart, och murgröna (fast det är ju ingen blomma)

31. Favorit-snabbmatsrestaurant? Subway lätt

32. Äger du en cykel? Ehm, deffinitionsfråga. En grön, gammal rostig sak som jag fick när jag fyllde 12. Lånar alltid mammas underbart sköna tantcykel när jag är i torhman

33. Vem fick du senaste mailet från? Robert med hans CV

34. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? kreditkort? hahahahaha, varken äger, har råd eller vill ha något kreditkort

35. Läggdags? 6 på morgonen, nerbäddad framför datorn med skype på så jag kan höra robs andetag och han kan höra med en gång om jag börjar få mardrömmar eller vaknar skrikandes. Har alltid ett avsnitt av någon komediserie på för att underlätta att dom hemska tankarna tar över.

36. Senaste personen du delade en middag med? Rikard och Nettan

37. Vad sysslar du med just nu? Undviker alla hemska tankar till det sista, men dom tar över snart. Piva hotar känns det som ibland

38. Favoritfärg? I ordning: Lila, cerice, svart, rött, grönt

39. Hur många tatueringar ? 1, en sköld... En skyddssymbol mot onda andar. Planerar dock ett pentagram på handleden, "three moon" i nacken, älva på skulderbladet, litet hjärta på handen mellan tummen och pekfingret, murgröna som klättrar upp på vänstra armen och bäddar ljuvt in min sköld.


kopiera gärna, skriv egna svar och antingen lägg in på eran blogg eller i ett mail och skicka. Jag utmanar; Jessi, Nettan (jag vet att du redan gjort detta men ändå, saker förändras), Robert (du kan ändra om den till engelska så kan vi lägga in båda våra på gemensamma bloggen, om du vill?) Mia, Sandra, hmm, och alla andra om jag glömt er....

Tack nääääätissssss för inspirationen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar