söndag, september 27, 2009

Pretantiös a la mode

Jag förstår inte riktigt hur vissa människor tänker ibland. Man använder sig av uttryck som ska få en att låta speciell och avant garde men egentligen har man inte ens tänkt efter vad uttrycken vill säga. Det låter snyggt och ser flädigt ut vid första anblick, men om man orkar lägga mer än en tanke på det så förstår man att uttrycket är meningslöst och betyder absolut ingenting. Det är helt enkelt en antonym. En motsägelse i sig.
Jag skriver mycket och jobbar på att kanske få försörja mig en dag på det. Men än så länge är det en hobby och jag jobbar mycket på att få saker att låta bra. För mig är en OTROLIGT viktig sak att tingen man skriver och säger har en mening, en djupare betydelse. Allt jag skriver är väldigt genomtänkt, för att jag vill att det ska betyda något, mer än på ett plan.

Endast den som inte kan komma med något vettigt att säga, kommer med en mening/ett uttryck som är helt ogenomtänkt och hoppas på att massorna inte ska tänka efter. Det är lite att fördumma sin omgivning och höja sig själv till Gudarna...
Är man medveten om att man låter pretantiös och att det man säger inte är korrekt så är det en annan femma, om man oxå nämner att man är medveten om det. Att man bara gör det för skojs skull och inte för att lura i människor att man är bättre än vad man är....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar