tisdag, september 29, 2009

Hyped

Subway är nu upptäckt av Liz. Watch out alla subway butiker, jag kommer.

Jo ok, så här är det. Jag har medvetet inte ätit någon gång på subway för det har varit så otroligt hypat. Och jag, som alla som känner mig, hatar allt som är hypat. Tex därför jag inte gillar sagan om ringen filmerna (NEEEEJ, jag gillar INTE sagan om ringen filmerna, tro mig eller ej). Som av ett misstag upptäckte jag förra helgen att Rob hatar hypade saker lika mycket som jag, men tillskillnad från mig har han inte gett vika när det gäller saker. Vi tar ännu en gång exemplet sagan om ringen-filmerna. Han har till skillnad från mig, INTE sett dom. Jag gav ju vika i min ungdom att se dom, mycket tack vare jimmie som kunde dö för dom. Men jag har inte sett dom på många år och jag vägrar att ens tänka tanken att äga dom. Nope, don´t think so!!! Annat som är hypat som jag inte gillar är tillexempel alla hemska tv-shower som idol, etc. Oxå därför jag inte sett true blood än, så jävla hypat. Men mitt hjärta drar alltid åt vampyrerna, fast jag nu är ihop med en kallad varulv. hihi. Så, sad to say, True blood existerar numerar på antikrists hårddisk.... FAST jag HAR inte tittat än.
Allt som massorna gillar och har en sorts norm är jag starkt emot. Religioner så som kristendom och islam. Fast även satanism iom att den är så "normalt" inom alternativa klädstilar. Man tror att man har en anorlunda religion, men faktum är. Har du den religionen om du är alternativ så tillhör du normen. Tooooooo baaaaaad
Jag hatar normen, har alltid gjort, kommer alltid att göra. Kanske för att jag känner mig så ornormal och utstött av samhället så jag känner inget behov av att tillfredställa dom.
Tillochmed min fästman är utanför normen. Åtminstånde i mina föräldras ögon. "En gräsätare som behöver en seriös träff med en sax" har man fått höra mer än en gång. hihi

Återgår till den roliga historien om hur jag upptäckte Subway. Jo, jag "landade" på Nisseplatsen uppe i gbg och fick reda på att Robert och hans far samt catarina inte skulle hämta upp mig försen om i runda slängor en timme. "MAAAAAT!!!" var det enda som gick runt i mitt huvud. "Mmm, räkor" tänkte jag sen när jag gick förbi ett vanligt fik inne på nisseplatsen. Såg sen att dom inte tog kort, jag hade inga pengar uttagna och det fanns ingen automat inne på NP. Jag ville inte ge mig ut på gbg stad för jag känner inte staden överhuvudtaget. Skulle väll bara irra runt ett par timmar och ANTAGLIGEN gå vilse. hmmm, skulle inte förvåna mig det minsta. Så jag gick runt och letade inne på nisseplatsen efter något ställe jag kunde äta som hade kort. Klockan var tio på morgonen och det var endast Subway som tog kort som hade öppet. Jag suckade högljutt och ställde mig i kön.
"Vad vill du ha för bröd?" Frågan kom som ett baseballträ ifrån ingenstans för jag stod o drömde. "Åh vid Gudinnan" tänkte jag, Ni som känner mig väl vet vilken beslutsångest jag har för dom allra minsta besluten. I vanliga fall (tex på vanlig reasturang eller mcdonalds) så beställer jag direkt det som finns på menyn utan några tillkonstlanden. Åtminstånde första gången jag äter där. Jag vill smaka DERAS version av maten innan jag börjar ändra om den. "bröd, bröd bröd" tankarna gick runt och runt. "eeehm, vad finns det" lyckades jag klämma fram. Hon som stod bakom kassan rabblade upp dom lika kvickt som en träflis sprutar ut sågspånen. (kände mig som ett sågspån för den delen)
"eehm, jaja, vanligt ljust (det borde ju inte konstla till det allt för mycket)" svarade jag. "Vad vill du ha för sub?" kom sen "herregud, vad är detta?" "vad finns det", frågade jag än en gång. Hon pekade upp på skärmen och till min chock så i mina ögon fanns det en MILJARD olika saker att välja mellan. Jag tog något som såg så ickeöveraskande som möjligt. Vill veta vad Subway handlar om innan jag börjar exprimentera. Jag valde efter stora bekymmer. "ost?" kom sen. ("NEEEEJ, inte mer!!!") kör på det, blev svaret.
"Varm eller kall?"
driver hon med mej tänkte jag när jag svarade på nästa val. Började bli regält trött i huvudet efter alla val. Klockan var tio på morgonen, Jag hade varit på resa i fyra timmar och varit vaken i 36. Trött som ett as var jag......
Fick vila huvudet i någon minut medans den var i ugnen. Sen kom nästa chock, "vad vill du ha för grönsaker?" OMG!!! Hon svepte handen över alla val som fanns, för hon förstod att jag även inte visste vad detta innebar. Jag tittade hastigt över alla grönsaker, jag älskar alla sorters grönsaker, så jag svarade helt enkelt att ta av allt. och så blev det.
Sen kom nästa val. Sås!!! bbq slängde jag ut mig för det är sen sås jag garanterat gillar, även om jag inte smakat deras version.
"dricka?" äntligen en relativt lätt fråga.
"chips, äpple eller cookie" NEEEEJ, nu får det fan räcka, tänkte jag. Jag orkar inte mer.
OCH!!! äntligen var det över. Jag betalade, och gick för att äta. Första tuggan var väll sådär. Kände ingen direkt sås, men det var otroligt mycket grönsaker och det var gott. Några tuggor in blev det så gott att jag trodde mina smaklökar skulle få en multibel orgasm. Men det började bli starkt (jag älskar stark mat, men har ibland lite problem med capacin, framförallt om jag inte är förberred och kan kontrollera hur mycket jag får i mig). Och starkare blev det. Men så hemskt var det inte. Försen jag såg något vad jag trodde var en saltgurka (äääälskar saltgurka) Så jag tog bara den i munnen och började tugga, redo för njutning. Men det kom ingen njutning. Snarare så fick jag kasta mig över min dricka och halsa mig i halva flaskan. Mina tankar hade innan gått åt att det kanske var såsen som var så stark. Men nu förstod jag, det var inte såsen. DET VAR DOM JÄVLA JALLAPEÑOSARNA!!! Och nu pratar vi inte lite styrka här. Det var riktigt STAAAARKT!!!. Men trotts detta så var det fantastiskt gott, fasten jag led lite. Trodde ibland att mina smaklökar skulle frätas upp.

Jag var helt slutkörd redan INNAN jag träffat robert. Efter åtta frågor som var för mig väldigt svåra med tanke på mina beslutsamhetssvårigheter och chockade smaklökar så kände jag att jag var redo för sängen. Vilket jag oxå fick strax efter vi kom hem till svärfar. Tillsammans med min älskade fästman, lyckan var komplett. Att få somna in i hans ljuva, starka, varma famn.

bara så ni vet. Jag är hoooooked på subway....

2 kommentarer:

  1. jag trodde du var glutenallergiker....?

    SvaraRadera
  2. Jag har en känsla av att det här är en av mina underbara systrar (antagligen mia, hihi). Jo, det är jag. Men just nu pausar jag iom en gastoropi är på inkommande. då kan jag äta fram tills dess. testet bli då oxå mer ärligt. Orkar bara inte ta diskutionen med mor o far (framförallt mor) för hon tror att det fungerar på samma sett som när jag var bäbis för 23 år sedan, vilket det inte gör.....

    SvaraRadera