fredag, juli 17, 2009

Vilse i pankakan (Tisdag)

På tisdagen skulle vi ut o åka. Vi skulle till någon sjö i Nättraby i närheten av Fridlevstad. Vi begav oss vid ett tiden åkandes. Så klart hamnar Rebecka bredvid mej och jag kan ju så klart inte låta bli att retas. Så jag kittlar henne och busar. Hon skriker sluta och skrattar så man märker ju så klart att hon EGENTLIGEN tycker det är roligt. Efter en stund börjar jag (eller var det hon???) nynna på en enkel låt och så klart kan den andra inte låta bli att sjunga med. Vi sjunger högre och högre och tycker det är jätteroligt. Janne börjar stöna efter ett par låtar och då kan vi ju inte låta bli att sjunga ännu barnsligare låtar och ännu falskare.
Efter en stund upptäcker jag att vi kör och vänder och verkar inte hitta riktigt. Så jag frågar rätt ut: "Är vi vilse?"
Janne muttrar ett ja och jag börjar asgarva. Så upp flyger kameran och tar ett foto på ingenstans.

Efter en stund upptäcker jag att vi fortfarande är i ingenstans.Nu är vi riktigt ute i pannkakan Jannes öra hamnade med på fotona så jag frågade om jag fick visa upp hans öra på Internet Inga problem sa han...Äntligen framme. Iallafall vid någon sjö. Om det var rätt sjö är ju frågan. Någon kastades ut i vattnet, en annan la sig i gräset och vilade och jag o några andra sattes oss o pratade och roade oss. Här kom Rebecka med på bilden . Vackert med alla träd runt...
Söta Beccbecc. Mycket fotogenisk flicka faktiskt.
Svägerska/Saken och bästa vännen Lili var ju så klart med.Till en början är vi vänner...Men det slutar alltid med bråk... hihi, på skoj så klart. Vi är aldrig ovänner på riktigt.



Vi beger oss hemåt efter någon timme och jag och Rebecca galer på värre än på ditvägen. Janne blir bara mer och mer irriterad vilket ger oss vatten på kvarnen. Alla låtar så som "Ekorrn satt i granen" "Björnen sover" och "Imse Vimse Spindel" kom på repetoaren.
Väl tillbaka ger Janne av sig en djup suck av lättnad och tar en huvudvärkstablett. Jag o Beccbecc garvar så vi ligger ner.
Jag beger mig hemmåt och städar undan i väntan på lilla söta rara Hampus. Vi skulle färga håret på honom. Och efter en stund ringer det på dörren.
Här är den ohängde slyngeln i sitt fulla essä. Simpsons-tröjan är ju en självklarhet...
Men gossen hade ingen hårfärg med sig, för han trodde jag skulle stå för den. Jag lyckas gräva fram en svart hårfärg till pojken men han var inte riktigt nöjd. Så jag rekomenderade en hårfärg han kunde köpa som är både bra och billig. Så vi ska göra det inom snar tid. Vi sätter oss vid datorn och käkar glass. Han ville läsa min blogg. Så vi läser den ihop och får många skratt ihop. Efter en stund ringer hans kära mor och frågar om han ska hem till henne och om han ska ha mat. Det skulle han. Sen frågar hon oxå om jag ville ha mat och det tackar jag inte nej till nu när jag är så fattig. Snart så kommer Robert online och Jag råkade få ett samtal. Hampus kan ju inte låta bli att chatta med honom och ställer en massa okomfertabla frågor, men jag som vanligt tar det ju med en klackspark och bara skrattar. Robert kommer med lite kommentarer jag råkar se och drar till mig keybordet och skriver lite sarkasmer till honom (både han och jag menade inget illa och ingen av oss tog illa upp). Jag lägger på och försöker slita till mig keybordet från hampus men så klart får jag ju inte det och vi börjar slåss om keyboardet vilket gör att vi kommer åt en massa knappar och snart skickas ett mycket skumt medelande till Robert bestående av slumpvisa bokstäver och siffror.
Roberts lunch är över och loggar ifrån. Då säger Hampus: "Idag har jag lärt mig något nytt! Alla kvinnor går att tämja... Nästan!"
Då visade det sig att när jag inte såg direkt så hade Robert frågat om det gick o tämja mig. Och på det hade Hampus svarat nej. Både morfar, mamma och morbror har försökt och ett antal expojkvänner. Så hade dom diskuterat detta och kommit fram till det förstnämnda. Ta det lugnt mina vänner, varken Robert eller Hampus är såna mansgrisar. Dom bara skojade runt...
Var bara TVUNGEN att ta en närbild på Hampus underbara fräknar.

Vi börjar gå till Mia för middag och jag vill ta backen ner men då påstår hampus att trappan är mycket snabbare. "Men vad gör du med cyckeln då?" frågade jag, för han hade ju cyckeln med sig. Då skulle han bära den ner för trappan. Och fram åkte kameran fort som attan och jag var ju bara tvungen att filma detta. Var goda njut.

Ni får tydligen titta på sned. Men den är rolig iallafall. Vi kommer hem till Mia och äter och hampus börjar leka med min High Tech mobil och lyckas ta ett foto.Här är jag i mias kök. Proppmätt efter den goda maten. Jag älskar mias mat i vanliga fall. Hon lagar något av den bästa maten. Fast hon hade basilika i maten och det kände jag med en gång på doften (mitt jävla högutväcklade luktsinne). Men som tur var smakade den inte så mycket basilika. Så jag åt med relativt god apptit med tanke på basilikan.

Efter en stund kommer Jessi och ska hämta mig för vi ska ut o gå 3 km rundan i rosenholm. Hampus bara MÅSTE träffa henne så han får följa med och möta henne. Efter ett kort men intensivt samtal sitter Jessi o jag i bilen och hon uttrycker med lust och glädje "Man märker verkligen att ni är släkt!" "Vad menar du med det?" Säger jag och ger henne det onda ögat för hon sa det med sån humor. "Ja, ni är lika.... Uttrycksfull och livliga och ja...." Och där stannade det. Jag tror hon hade något mer att säga men hon vågade inte hihi.
Ute på Rosenholm. Jessi hittar en blomma som hon sätter i håret på mig. *suck* Allt som har med fotosyntes och osmos dör omedelbart i närheten av mig. Så jag tog blomman och tittade på den och tyckte nästan se den krympa ihop och dö. Men jag inbillar väll mig bara som vanligt.

Kommer hem och får några timmars sömn i väntan på att Robert ska ringa mig och säga att han är online och vill prata. Han ringer efter några timmar och väcker mig. Men säger att han inte orkar prata ikväll och ärligt talat, jag var själv dödstrött så det var ok för mig.

Måste bara tilllägga. Härrom dagen lärde Robert mig ett nytt ord eller tja, två nya ord. Attribut och Attributhjälp. Vad kan det vara? VAAAAAAD kan det vara????? Jo, attribut är ju såklart bröst och då är attributhjälp..... Bröstinplantat!!! Nu ni, Nu har ni fan lärt er något nytt.

Ok, två läxor idag!
1; Alla kvinnor går att tämja..... Nästan.
2; Attributhjälp är??? Bröstinplantat.

Kommer läxförhör framöver. Vänta ni bara

Vad hände sen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar