tisdag, juli 21, 2009

Prioteringar

Jag är en mycket dålig människa, jag vet. Men instinktivt sätter jag in människor i "fack". Framförallt för att jag ska veta hur jag ska förhålla mig till dom. Jag tänkte berätta lite om dessa "facken". Om någon skulle ta illa upp så säg det omedelbart. Jag ska förklara allt in i minsta detalj så var snäll läs allt färdigt innan ni dömmer. ok, here it goes.
Det indelas i två grupper: stil och relation
Vi börjar med stil. Några finns på riktigt och några har jag hittat på själv för att det finns inga som matchar direkt.
Jag kommer bara nämna dom kategorier jag har vänner, familj och bekanta inom. Får jag fler vänner med andra kategorier så kommer jag att benämna detta.

Mysis: Går i lättsamma kläder som sällan sitter åt. Man får även känslan av att det är myskläder. Detta är inget illa, det är aldrig några hål i kläderna eller smutsiga, mer än normalt slitage. Kläderna är nästan alltid mycket snygga. I denna kategori hamnar min syster Vicktoria utan tvekan


Stylish: klär sig med viss stil och alltid smakfullt. vanliga kläder är jeans med snygg topp. Här hamnar absolut Nettan, syster Mia och systra mi Sandra


Modemedveten: Tja, namnet säger allt. Här kommer syster Johanna samnt hennes man mats.

Svartare: Människor i mestadels svarta kläder, har alltid svart hår (med undantag). Kan ha på sig något annat klädesplagg ibland, framförallt när dom svarta kläderna är i tvätten. Under denna kategorin hamnar Robert och jag själv. Jag kan dock ha på mig mitt cerica linne för det är så vackert. Vissa tycker kanske att jag inte ska hamna under denna kategorin men i mitt hjärta känner jag mig som en svartare.

Osäker: Ok, här är det inte personen i sig som är osäker utan jag. Här hamnar Min bästa vän Jessi. Hon klär sig oerhört snyggt, sexigt och smakfullt.

Ordinär: Människor som är 40+ har ofta ingen stil i mina ögon. Nej nej, inget illa menat. Jag menar inte att dom är osmakliga eller stillösa. Dom har kläder som är snygga och så men ingen direkt inriktning. Här kommer tex Mor o Far, många Wiljan-arbetare mf.
Finns även ungdommar med denna inriktningen.

Raggare: hm, denna stil jag inte riktigt kan med. Alltid jeans. t-shirt med jeans-väst eller skinn-väst. raggarfrisyr. Såklart kommer bror Tommy här.

Sen kan det förekomma blandningar. Lili är tex en Mysis/stylish. Har jag glömt bort någon? Säg till mig i så fall.

Nu ska ni veta att inom stil-genren kommer ingen före. En svartare är inte viktigare eller bättre än en raggare bara för att han har just den stilen.

Nu kommer vi till något viktigare. Relation. Och här kommer dom i ordning efter hur viktiga dom är för mig.

1: MIN familj: Har länge varit bara jag och Bengt. Men nu har det kommit en till. Rob.

2: Familj och bästa vänner kommer på samma plats. Här är det ju mamma o pappa samt syskon med familjer och bästa vännerna Jessi, Nettan och Lili.

3: Nära vänner: Här kommer kusin Rikard, som man egentligen tycker borde komma i släkt kategorin. Men icke-sa-nicke. Här bestämmer jag. Bergan, beccbecc mf kommer oxå här.

4: Släkt: Släktingar, mostrar, kusiner etc. Här kommer Robs familj hamna när jag träffat dom. Dom kan hamna inom familj i framtiden.

5: Vänner: Wiljan-vänner, vill inte nämna några namn. Några andra.

6: Fyllevänner: Namnet säger allt. Bergquists, Karlssons och så jättemycket andra som jag inte kan räkna upp för då tar det en evighet.


Känner du dig glömd, säg till mig så kommer du på listan. antingen i en ny kategori eller i någon som existerar. Tycker du jag prioriterar fel säg det med. Jag vill ha er ärliga uppfattning

Märk väl att tex så kan Jessi ha en djup kris men jag lovat Rob att jag ska prata med honom. Då så är jag där självklart där för Jessi utan att tveka. Jag skulle förklara hur det ligger till för Rob och han skulle förstå och så får vi prata senare eller en annan dag. Och så fungerar det. Som jag sa, Jag är en dålig människa. men detta låter mig veta hur jag ska handskas med vänner och hur jag ska prioritera.

puss på er era oknytt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar