torsdag, juli 23, 2009

Pessimisten


Alla möjliga tankar har rullat i mitt huvud om vad som kan gå fel dom kommande tre veckorna. Just nu är Robert över Atlanten och för varje sekund är han närmare mig. Vad kan gå fel? I ordningsföljd.

*Något av planen han flyger störtar
*Jag vaknar inte av väckarklockorna (två) för att kunna ringa honom när han landar i Amsterdam
*Han glömmer höra av sig när planet landar i Sverige, så jag blir orolig
*Han lyckas inte skaffa telefon eller trådlöst bredband till datorn.
*Han glömmer bort att höra av sig när han är i Göteborg
*Han missar tåget till K-na
*Tåget kraschar
*Vi känner inte igen varandra på tågstationen
*Han blir besviken när han får se mig IRL
*Känslorna förändras när han är här
*Han tycker att jag inte är den jag utgett mig för att vara
*Jag spiller ut allt vin eller/och mat på första dejten
*Han tycker att mitt hem ser förskräckligt ut fasten jag kommer ha gnuggat varenda millimeter
*Vi kommer försent till wiljan på onsdagen
*Vi missar bussen till mor o far
*Mina föräldrar och syskon (dom som träffar honom) tycker inte om honom
*Han vill inte att jag ska följa med till gbg
*Vi missar tåget på torsdagen till gbg
*Detta tåget kanske kraschar
*Hans pappa glömmer hämta upp oss eller kan inte av någon anledning så vi är strandsatta
*Hans familj inte kommer gilla mig
*Jag går vilse eller försvinner i göteborg (kommer då även ha tappat mobilen så jag inte kan få tag på honom)
*Jessi o Thomas inte hinner träffa oss i Borås (driver bara med dig jessi. Jag menar ju så klart Båstad)
*Jessi inte gillar honom
*Thomas inte gillar mig
*Jag blir sjuk i gbg (antingen psykiskt eller fysiskt)
*När vi skiljs åt så säger han att han inte vill träffas mer eller ha någon mer kontakt

Efter det kan inte mer hemskt hända tror jag. Skulle något av detta hända så.... Men jag är iallafall förberedd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar