lördag, juli 11, 2009

Börjar berätta om dom föregående månaderna

Ok, Nu är det dags!
Jag har tagit upp min blogg igen, men jag har raderat ut alla dom gamla inläggen. Kände att dom var oaktuella och det var längesen jag skrev dom. Plus så är jag en helt annan person nu mot vad jag var då jag skrev dom. Så jag kände helt enkelt att dom inte passade in.

Jaaa, vad ska vi börja. Jo, från början. Jag tänkte basera min blogg på fotona jag tar med min kamera. Så för det mesta kommer det nya bilder in med inläggen.

Föresten, har ni inte frågat er hur det kommer sig att jag har börjat blogga igen? Jo, jag har fått en hel del nya vänner som är mycket intresserade i hur det går och är i mitt liv, framförallt ur min synvinkel. Hur jag utvecklas och äntligen börjar få ett RIKTIGT liv.

Ok, det första från mina gamla foton på kameran är från mammas födelsedagsfest. 60 år är den käringen nu (sagt med älskvärd ton)Här är tanten precis innan festen börjar. Festen var i Torhamnsgården, som ni då förstår så ligger den ju i kära Torhamn.

Nu har festen börjat och såklart ville jag ju att far min skulle vara med på ett hörn. Här är han i sitt esse.
Ok, dåligt foto jag vet. Jag glömde blixten.... Men i mitten ska det föreställa min kära storasyster Mia strax innan det är dags för mig att sjunga. Jag hade övat med bandet på låten två ggr innan festen började så nervös var jag. Men det gick alldelles utmärkt. Jag sjöng Hallelujah på svenska (Molly Sandén versionen). När människor började dra sig hemmåt så kom en många fram emot mig, både främlingar och människor jag kände och berömde mig för skönsången. Den bästa komplimangen jag dock fick var från ett par jag inte kunde för mitt liv placera. Dom sa: "Av allt på denna festen kommer vi att komma ihåg din sång allra mest." Hm, fast nu när jag tänker på det kan det ju vara tvetydigt. Kanske dom menade att dom kommer ihåg den för att det var så fruktansvärt falskt??? Hm, jag vet inte.



Här kommer min underbara systerson som spelar Björne tillsammans med min älskade extra-pappa Reino och gör en underbar sketch om Tupperware. Tja, alla ni som läser detta och känner min familj vet att mamma är ett totallt hjärntvättat Tupperware-freak, försjäljare och gruppledare. Så vi tar alla chanser vi får med att driva med Tupperware. Och mamma tar aldrig illa upp utan skrattar gott. Allt som tas upp i sketchen är olika Tupperware varor som Reino och "Björne" diskuterar användningen för. Några frågor om varorna fråga mig. Vet jag själv inte vad det är så kommer jag att vidarbefrodra frågan till min kära Mor.

Såååå, Det var Mammas fest det. Nu kommer vi till ännu ett födelsedagsfirande. Hampus 12-årsdag (Usch, kan inte tänka mig att det är mindre än ett år tills han blir tonåring).
Han fick mycket i födelsedagspresent men han fick framförallt ett sorts gameboy (har ingen aning om vilket företag det var från, nintendo, ps3 eller något liknande var det iallfall. Och han fick en MASSA spel till vi pratar nog om 5-6 stycken. Men dom bästa var ju The simpsons game och the godfather. Han blev så lycklig att han började gråta. Jag överdriver inte. Tårarna flödade. Om man tittar riktigt noga på fotot så ser man dom tårögda ögonen.

Nu kommer vi till min inflyttningsfest. FAN, vad lyckad den blev. Vi lekte en massa lekar som alla var mycket uppskattade. Fast den jag tyckte var roligast var att alla fick ett kort på när dom kom. På det kortet stod något som dom skulle göra (helst flera gånger under kvällen). Det kunde vara att lägga sitt ansikte mot plana ytor då och då. Eller missförstå något någon sa fullkommligt tex. någon frågar "Vilket vackert väder, eller hur?" så kunde personen svara "Javisst, jag tar gärna ett glas vin till". LOL Beppan fick att han skulle säga "snas, snas, snas" då och då.



På videon är det min kära bror Tommy som ska slåss mot Elin. Elin har tränat kickboxning flera år, men så här på fyllan märker man inte mycket av det. Och om man lyssnar noga kan man höra Beppan säga "Snas, snas, snas". Slutet är bäst.
Här fånar sig bror min Tommy med Jonas. (NEEEEJ, dom hånglade aldrig på riktigt. Dom bara fånade sig)

Nästa roliga händelse att berätta är ju tjejfesten vi hade strax efter detta. Det var jag, Svägerskan och Saken Lili och bästa vännen Jessi. Vi drack gott, använde hårinpackning och ansiktsmasker. Ni får se några foton på det. Vissa foton är dåliga och vissa är bättre. Vi lekte sanning o konka och Jag har aldrig.

Dåligt foto, ja. Men det är Lili i full ansiktsmask-mundering och hårinpackning invirat i en handuk med min stora vita fula klämma.Lite bättre foto på Jessi. Hon har en Fantomen på operan mask på sig av ansiktsmaskleran.Här blir jag chockfotad. Inte det minsta berädd. Därför drar jag tillbaka huvudet som en jävla sköldpadda. Och det är därför jag ser så otroligt fet ut. Jag ÄR inte så ful i vanliga fall. Jag lovar.

Sen hände det ett massa men det har jag glömt. Men Jag var ute på en båttur härrom dagen och jag måste bara visa den underbara solnedgången:



Nu tackar jag för mig i detta inlägget. Nästa kommer kanske redan senare idag. Eller inte. Jag kommer skriva ett inlägg varje gång jag har något att berätta eller foton att visa.

Puss på er alla dårar där ute.

1 kommentar: