fredag, juli 17, 2009

Glass, glass, glass, i stora lass, lass, lass! Ja, hampus är galen i glass

Kommer till wiljan på onsdagsmorgonen och upptäcker att jag inte kan följa med och fiska. Jag måste in till stan på mycket viktiga ärenden och jaga papper till socialen.

Mycket strul, mycket strul.
Jag har ju inget lägg så jag fick ju inte ut papperna på banken. Vad faaaan ska jag göra? Jo, jag ringer min kontaktman och fråga om han kan komma in o legitimera mig. Men innan jag ringer honom så ska jag bara in på leksaksaffären och leta upp en födelsedagspresent till linus. Och vem stöter jag inte på där inne som bara av en händelse. Jo, mia och Hampus som är inne av samma anledning. Vi skrattar gott och mia visar mig en present som han nog skulle bli glad för och som inte var alltför dyr. Jag tar tillfället i akt och frågar om hon kan hänga med till bankerna för att legitimera mig, och visst kan hon det. Vi betalar våra saker och hon frågar om jag kan vänta en stund. Hon ska nämligen fika med en kompis. Så Hampus o jag bestämmer oss för att dra en runda på staun. Vi går till bibblan och glassiären.
Njuter i skuggan av glassen, och som vanligt äter hampus med hela ansiktet....

....och håret. *suck*

Och glassarna är ENORMA. Här har vi EN kula med lite chokladmjukglass. EEEN kula. Och här på fotot är glassen nästan halväten.

Fick ut papperna från nordea men inte från swedbank. Jävla swedbank, jag hatar er.
Jag tackar mia för hjälpen och beger mig till skatteverket där jag tar ut en blankett, jag adressändrar och jag plockar upp lite papper om info om att flytta utomlands (Ta det lugnt mia, det är fortfarande bara fantasier. Vill bara veta mer)

Hem och äter, sen kommer Janne med min nya kontaktman via komunen som jag träffar för första gången. En trevlig tjej som är född 86 precis som jag. Vi han inte prata så mycket men vi skulle träffas igen på Tisdag kl halv fem. Försöker sova lite tills sötnosen kommer online. Vi pratar några timmar sen är det dags för sängen igen, trött som jag är.

Nu kommer Torsdagen. Går till Wiljan och Janne o jag åker till socialen. Jag lämnar in papprena och gör en ansökan. Det fattades lite papper som dom hade glömt att medela mig om att jag skulle ha med, men det gick bra att jag lämnade in dom på måndagen. Och vad det lät som på min hanläggare så skulle jag få pengarna inom snar framtid.

Hem och sover en stund till men får bara någon timmes sömn innan jag måste bege mig till celicia. Terapidags!!!!
Möter upp nettan för att få låna ett efterlängtat keyboard. Får antagligen låna ett av päronen i helgen så jag ska inte låna det så länge.

Men det har uppstått en kris. Jag MÅSTE låna en gitarr den 28-29 Juli. Någon????

Tänkte berätta om en gammal tradition jag har sen många år tillbaka. Sen jag var 17 faktiskt. Det är så att jag är egentligen inte ihop med någon försen han har genomgått ett mandomsprov. Och det är? Jo, en gaffel i knäet! Skrik hur mycket du vill, det HÄNDER! Sen är han min så länge vi vill ha varrandra eller så länge vi båda andas.

hmmm, Förstår fortfarande inte det där med bäddade sängar...................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar