torsdag, juli 23, 2009

Fredagens äventyr

Ok, fredagen kom o gick och som vanligt med mig i huvudrollen i mitt egna liv. vad skedde? vad hände? Nu är ni allt nyfikna.

Jo, ska till min systerson och fira hans åttaårsdag. klockan är 20 över fyra och det är stekhett med en stekande sol. Och jag bestämmer mig för att ta bussen till Mia istället för att som vanligt gå. Och då lyckas jag med vad jag trodde var det omöjliga när man bott och känt denna staun så länge som jag har. JAG TAR FEL BUSS-JÄVEL!!!! Inser detta nästan med en gång och klingar klockan omedelbart. Så jag betalade 20 spänn för att resa 1 busshållplats, mindre än 500 meter bort. Fler pengar har jag inte så det är bara att börja traska. Och hör o häpna, men jag hinner i tid. Jag tror inte jag var mer än 5 minuter sen eller så. Om jag var sen över huvudtaget det vill säga. Bror Tommy är redan där samt syster Sandra och Mias o Sandras kusin. Samt ett par jag kände igen men kunde inte placera. Någon släkting antagligen på deras mors sida. Tja, efter en liten stund så slänger sig Linus över paketet och jag hinner få upp kameran innan han slitit upp det.



Bror min kommer med på bild såklart!
Han snor åt sig kameran och......
Där kom jag med på bild. Osminkad men ändå ganska fräsch.

Födelsedagsbarn och storebror fick ju komma med på bild.Födelsedagsbarn Linus är nu åtta år fyllda. En riktig vilding. Sen kommer storebror hampus med överdriven stor fantasi!

Ända sen jag kom har Lili varit uppe på diskution. "Var är hon?" "När kommer hon?" "Hur dags gick hon?" "Hur länge har hon gått?" "Nu börjar vi bli oroliga..." Frågorna var många och kom från många olika håll. *Suck* Det kändes som väntan på tomten. Men till allas glädje kom hon iallafall. Precis som tomten. Hm, denna teorin måste forska lite kring. Tänk om Lili är tomten? Eller!!! Tänk om tomten är Lili? Som han ser ut på sommaren. Nej, får nog dra henne lite i ansiktet nästa gång vi träffas för att se om det är en mask. Eller om det är en sorts glamour får jag väl försöka av-besvärjelse mot detta. Hur var det nu man gjorde? Det var något med rönn... Får läsa på i mina böcker ikväll. Linus får ännu ett paket och när det väl är öppnat börjar jag ASGARVA! Vad var det? Jo:

En ask hollandaise-sås. Tydligen var jag den enda som uppskattade den äkta humorn i detta. Dom såg det roliga men jag var den enda som verkligen la mig dubbelvikt av skratt.Såklart var det ju inte hollandaise-sås i paketet. Det var någon raggar-frisyrgel (kommer inte ihåg vad den heter) som han önskat sig.

Alla gäster kommna, alla paket öppna, maten uppäten. Linus ville leka något och Mamma Mia föreslog kubb. (jag hatar egentligen kubb, jag suger i det) Efter mycket tjatande och om och men så gick vi med på att spela. Jag, Hampus och Tommy. Efter vi spelat en stund så kommer Lili för att titta på, men jag tror framförallt att hon kom för att höra vad som stog på med tanke på allt liv. Och med en gång kommer jag på kameran och ber henne springa och hämta den. Sen visar jag henne hur filmkameran fungerar och ber henne filma oss, för jag förstår att vi måste låta och se väldigt roliga ut. På lag är det syskon mot syskon. Tommy och jag mot Linus och Hampus.
Som ni förstår på videon är vi väldigt lika. Och jag är som jag brukar LOL
Tommy o jag vann om ni inte förstod det på videon och vi bestämmer att spela en runda till men blanda lagen. Så det blev Linus o jag mot Tommy o Hampus. Här spelar vi in från början till slut av spelet.


Vi förlorade denna gången. Killarna kilar iväg fort som fan och det blir till att Lili och jag fick plocka ihop kubbet, men det gjorde inget. Behövde få prata lite med henne själv.
Linus springer in och provar sin nya hårgelé som blir i en klassisk raggarfrisyr till moster Lizas horribla fasa. (Räcker med en raggare i familjen!!!!!!!!!!!!!!!!!)Här har vi dom. Två raggare i sitt esse.
Linus springer iväg och börjar leka med sin nya leksak. En boxboll. Och han slår HÅRT. Och strax bryter Liza ihop med ett enormt skratt så hon får ont i magen. På marken ligger bollen sönder.
Såklart ska morbror Tommy försöka ge sig på att laga den och jag skrattar ännu mer.
En skamsen och ledsen Linus. Jag är inte helt hjärtlös (till allas förvåning antar jag) utan blir lite ledsen själv.
Men efter många svordommar och mycket skratt från min sida lyckas denne man (eeeh va???) att laga den. Med lite hjälp från Hampus. Ytterst impregnerad faktiskt.
Vi sätter oss och fortsätter prata medans Linus boxar vidare. Och vilken kille alltså. Han tittar inte ens på bollen och pratar med någon annan samtidigt som han boxar och ändå träffar han varje gång.Min fira håruppsättning som jag bad Lili ta ett foto på.
Kvällen flöt på lugnt och mysigt med en del prat med syskon, som var ganska intresserade i min nya pojkvän. Snart var det dags att bege sig hemmåt för att prata med Rob, han kommer ju online vid tolvtiden. Pratar med honom bara halva natten för en gång skull för jag hade inte hunnit sova på eftermiddagen/kvällen.

Där tog fredagens äventyr slut. Vad händer på lördagen tror ni? Tja, det är en saga för en annan gång.

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar