tisdag, juli 14, 2009

Vad gömmer sig i veckan?

Ok, vad har hänt och vad ska ske?

I helgen hörde min jävla stalker av sig igen. Faaaan, ge upp nu va? Men jag förklarade i lugn ton att jag inte var bra för honom och att jag snart ska flytta. Efter en stund verkade han ge upp. Men det var dom vanliga förklaringarna från honom, "Jag älskar dig så mycket. Jag har skärpt mig. Jag är en bra man nu. Jag vore bra för dig. Jag skulle ta hand om dig. Jag saknar dig så mycket. Jag behöver dig" Tja, det vanliga tjafset.
Annars var det inte så farligt. Men jag satte mig vid datorn för att prata med sötnosen. Via msn-telefonen. Men det gick gick inte. Så efter en stund så försökte vi oss på Ventrilo men det gick inte. Så efter idag när jag var på terapi så kom min terapeft på att jag skulle prova skype. Och fan, efter några timmar fick vi det att funka och nu kan vi äntligen prata via internet. Gör det just nu faktiskt.

Ok, vad jag ska göra i veckan;
Färga min systersonen Hampus hår (tisdag)
Skriva minst två dikter eller en längre text
Till sjön med wiljan (tisdag)
Fiska med wiljan, heldag (onsdag)
Terapi (Torsdag)
Fira systerson Linus hår (Fredag)
Försöka träffa mamma o pappa i och med att det är länge tills jag har chansen igen
Försöka träffa Sirie
Prata med Robert så mycket som möjligt
Packa ihop dom sålda grejorna från tradera (söndag)
Se om Jessica hinner gå ut o gå med mig någon gång i veckan.

hm, tjaaaa. Det var ganska mycket faktiskt.


Ok alla flickor där ute, tja eller killar oxå för den delen som vill. Jag har en utmaning. Hämta er handväska eller väska eller jacka. Räkna upp allt ni har i denna. Jag använder min svarta slitna handväska som följer med mig nästan vart jag än går. Ok, vi börjar:
Bok: Häxkonst och Trolldom av Francis X King (Som inte bör förväxlas med PEN-klubbens internationelle president Francis King)
Tom medicin dosett
En visit karlskrona bok för information om vad som händer i sommar och vad man kan göra var (för att kolla upp information tills hjärtat kommer)
En ask med mina solglasögon i
Kärleksbrevet jag fick av min älskling i morse (skriver mer om det längre ner)
2 cd-skivor (Marit bergman och Within Temptation)
Hörlurar
Lypsyl med lila färg
Min ensamma lilla mp4-spelare utan något batteri alls
En nagelfil
Ett ben från en havsfågel (för skydd och outförsedda händelser)
9 busskvitton
Ett lock till ett annat lypsyl
En fickspegel
kajal
läppstift
plånbok
liten bodylotion
hårklämma
hårsnoddar
2 pennor
en skrivbok

Så, där fick jag nog ner allt.

I dag vaknade jag nog på det bästa sättet som går. Klockan åtta ringer min telefon och min första tanke är "FAAAAAN, ringde inte klockan? Det måste vara wiljan som ringer och säger att jag är sen coh undrar var jag är."
Men inte dock. Det var Robert som ringde från USA för att bara säga: "Hej min älskling. Dags att vakna nu. Du måste in i duschen och sen vill jag att du kollar din mail för jag har skrivit ett brev till dig. Och sen ska du till bussen om 45 min." Vi pratade en pyttenliten stund, sa hej då och jag bokstavligt studsar in i duschen. Duscha färdigt och fort till datorn. Där sitter han och väntar på msn. Jag tänker efter och utbrister "Men herregud, Älskling. Du ska upp om bara 3 timmar, vad gör du uppe så här sen nu när du hade chansen att gå o lägga dig tidigt?" Han svarade att han kunde inte sluta tänka på mig och lyssnade på en massa musik och tittade på mina bilder. Och så kom han på det där underbara kärleksbrevet. Ni vill höra? Javisst får ni det:

"Tänk dig att det finns någon i denna värld som för några veckor sedan du inte ens visste fanns. Tänk dig att denna någon har en sådan röst som får dig att känna dig så varm inombords varje gång du hör den. Tänk dig också att denna någon så vackert kan sätta ord på allt att när hon talat färdigt så vill du redan höra mer. Tänk dig att denna någon aldrig riktigt lyckas lämna dina tankar när du är ifrån henne. Att hon kan få dig att känna sådant du inte ens hade en aning att du kunde känna. Tänk dig också att du blivit så beroende av att få höra hennes ljuva skratt och vacka sång att du inte vet vad du skulle göra om du var utan. Tänk dig att hon får dig att känna dig så levande igen att du inte kan få nog av livet. Att hon får dig att känna dig som om ingenting annat spelar någon roll. Tänk dig att hon får dig att äntligen känna dig bra för att du är just den du är. Tänk dig att allt du vill är att vara henne nära och lära känna henne bättre. Tänk dig också att för varje dag känns allt detta allt starkare och mer rätt.Tänk dig nu också att hon känner samma känslor för dig. Nu känner du nog att du borde vakna från denna dröm vilken sekund som helst... men du vaknar inte. Hon måste alltså finnas! Ja, tänk dig att det finns någon. Jag tror äntligen jag vågar tänka att det faktist gör det, älskling, och denna någon är du!

Jag älskar dig!

Robert"

Första riktiga kärleksbrevet jag någonsin fått. Förstå ni då att detta gjorde min dag? En av mina lyckligaste dagar på länge.

Berättade idag för Lili om Roberts och mina planer. Hon blev bara glad, om än lite ledsen kanke. Och sen skrattade vi och började snacka tjejsnacka.

ok, det var nog allt för idag. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar