torsdag, februari 25, 2010

Det är roligt att pruta

Nu steg man precis innanför dörren, efter en tidig morgon, varit på bokrean.
Jag vill lova att det var svårt att stiga upp, fasten vi gick o la oss riktigt tidigt. MEN vi var bland dom första på plats och vi handlade för många hundra lappar. Jag prutade tillochmed. Det var en stor bok på tusentalet sidor om mytologi (på engelska såklart) som INTE var på rea, men jag råkade nämna att jag var intresserad av den men den var för dyr för mig. Detta gjorde jag såklart i kassan när vi skulle betala. Den kostade nästan fyra hundra kr. Dom sprang o hämtade den och tittade på den o körde den i datorbasen sen tittade dom två expediterna på varrandra sen klämmer den ena fram att jag kunde få den för 279 kr. Nej, sa jag. -Det är fortfarande för dyrt.
-Hur mycket är du villig att betala för den då, sa den andra expediten. 150 sa jag. Nej, sa dom. Efter att ha tänkt en minut så gick jag upp till 200 och det gick dom med på. Jag är så lycklig för den boken, nu kanske jag har något att göra medans han är borta.

Nu sitter jag vid datorn o filosoferar och han sitter som klistrad vid hockeyn och ropar till då och då. Nu vände han sig mot mig o sa något jag inte uppfattade, den enda jag uppfattade var att det var om hockeyn. Som om jag är intresserad det minsta. öhm,,,,,,, nej. Men det är roligt att han försöker få mig att vara intresserad.

Det var ett tag sen jag bloggade nu men det gör inget. Man kommer i omgångar, och att man bloggar sällan är inget man ska klaga över. Jag bloggar inte för andras skull utan för min egna och att få ut egna tankar etc. Om någon vill läsa el. kommentera är det bara roligt. OJSAN! nu blev det tydligen mål tror jag, iom att taket lyftes av gälla rop.

Ta hand om er, lova mig det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar