onsdag, februari 10, 2010

Då sitter man här igen

Idag var det vidrigt väder när jag skulle ut. Snön ÖSTE bokstavligen ner, jag menar. Det var som om någon av dom förbetna gudarna tog en tunna och hällde den över den lilla stad jag bor i. Fast jag hörde rykten om att det var så i ronneby oxå så kanske tunnan var större än vad jag trodde.

Va på möte med RoCK som sagt. Och det var trevligt. Min coach tyckte inte mina betyg såg så illa ut och även om jag jobbade långsamt så skulle jag ha kunnat rätta till dom till nästa år. Det låter lovande. Sen var det ju prat om vad jag skulle göra efter det, och det har jag kommit på. Efter tankar på vad jag vill göra kontra arbetsmarknaden så vill jag jobba med spel. Spelar ingen roll vad, bara det har med spel att göra. Då föreslog min coach att jag skulle jobba med speldesign för jag är så kreativ. Det lät roligt. Men vi har bokat ett möte nästa torsdag med en yrkesvägledare för att se vad han tycker och vad jag kan satsa på med mina betyg etc. När jag ska plugga ville jag oxå göra något mer givande för "samhället". Något som når ut lite mer, något som är lite mer som ett jobb så jag får känna hur det känns. Då kom D på att jag skulle skriva (jag vill ju skriva) för en tidning som heter presspunkten som kommer ut ca 10 ggr per år. Då kom jag på i virran o varran att jag kunde jobba som restaurangkritiker. Jag o Robert älskar att gå på restaurang och gör det när vi har råd och vi tycker vi kan unna oss det. Jag har jobbat LIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITE inom restaurangyrket samt så kanske jag kan fråga min far (utbildad kock) vad jag ska kika efter när vi är där. D tyckte det lät som en mycket bra idé så vi ska bara prata med person A som har hand om tidningen, och enligt D så skulle denna person A tycka det var en bra idé för han älskar kreativa idéer.

Nej nu är jag helt slutkörd, ska lägga mig. Titta lite på någon film eller liknande och sova en stund tills robert kommer hem. Sen ska vi åka o handla på MAXI!! eller blir det citygross kanske............


ta hand om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar