måndag, februari 15, 2010

Helgen som varit

Japp, och så har ännu en helg förflutigt. Mer intressant än vanligt.

Iom att Robert jobbade hela förra veckan så blev helgen extra speciellt. Innan har vi knappt hunnit träffa varandra har det känts som. Han kom hem, vi åt, tittade på något eller pratade bröllop en liten stund och sen var det dags för bingen. Så har det gått nästan hela veckan, fram tills helgen. Helt plötsligt kände man att man hade tid för varrandra.

På fredagen började vi med att festa. Jessi o nettan kom förbi. Eller tja, Jessi skulle komma tidigt men av någon outförsedd händelse ^^ blev hon lite sen. Som det kändes för mig så skulle hon med all säkerhet komma innan Robert, men så blev det ju inte. Rob var först, vilket EGENTLIGEN inte gjorde något för då hann han städa bilen, alltså inte städa, men rensa den från skitsaker helt enkelt så att man kunde sitta i baksätet. Han kommer upp och är full med något konstigt vitt klet på jackan och tittar på mig med bedjande ögon och bad mig hjälpa honom. Tyvärr gick inte det sa jag till honom, "-Jag har precis målat naglarna," sa jag. Men han var duktigt och lyckades få bort allt. JAG kunde inte se något efter iaf.
Under dagen hade jag varit duktig och städat, rensat, damsugit, diskat och dammat. Rob var så imponerad när han väl upptäckte det att han höll på att falla baklänges .
Aja.... Jessi kommer iaf, och vi åker strax för att hämta upp nettan. Jag slänger ett getöga på klockan och hickar till. Dom stänger på systemet om en halvtimme. Jag ringer n1an och säger att hon ska vara ute om senast 5 min för då kommer vi o hämtar henne, detta är viktigt för risken finns att vi inte hinner till systemet. Hon (kors i taket, gudarna vare med oss och jissus amalia) var faktiskt ute när vi kom. Såklart kommer bussen precis när hon ska hoppa in, men den tokan skiter fullständigt i det utan öppnar dörren precis framför den så den får bromsa in. Vi åkte till systemet och maxi, handlade för några lappar och sen var det påväg hem igen. Vi köpte en BiB rött och en sjuttis päronvodka på Roberts bedjan.
Snart var vi hemma i lägenheten, vi beställde pizza och sen var det bara att åka ner och hämta den, det var så mycket snö och jag har för mig att det yrde lite så vi tog båda bilarna och lämnade kvar vår där nere iom att står vi här uppe mer än 4 timmar så får vi bot (Vi har bokat parkeringsplats här uppe nu och får den 1 mars). Rob o jag börjar med en snaps päronvodka och jag kan inte hjälpa att fryna illa, jag känner den hemska vodka smaken genom päronen. Nej, vi får nog gå helt över till rom i fortsättningen. Åtminstånde när i köper själva. Blir man bjuden går allt ner ^^. Vi äter och sen spelar vi wii någon timme. Sen måste jessi åka för hon ska upp TIDIGT på lördag morgon. Anette åker med jessi så hon kan få skjuts hem, vilket är helt ok. Robert o jag spelar lite och blir ganska berusade och bjuder upp M, han är så ensam ofta. Fast vi var lite oroliga för när han är full så är han otrevlig. Jaja, vi pratar och roar oss, men som vanligt går jag o lägger mig före dom andra. Jag vet inte hur länge det dröjde men jag vaknade till när Rob la sig, men somnade strax igen.

På lördag var vi på bröllopsmässan, det var himla mycket grejor där. Fast vi trodde det skulle finnas vigselförättare så man kunde träffa personen i fråga innan man bokar, men det verkar inte fungera så. Det roliga var att jag träffade min kusins flickvän. Vi bokade nämligen min brudbukett hos floristen som var där (gjorde man det så fick man 20% rabatt) och när hon som stod där tog mitt namn så sa hon bara: "- Jag tror jag känner dig, jag är ihop med din kusin". Då kände jag lite igen henne. Det är på den sidan släkten jag inte umgås så mycket med.
Efter bröllopsmässan så gick jag, rob, lili o tommy o åt på pm och sen körde vi hem dom. Vi var hemma ganska sent så vi bara lagade lite mat och tittade sen i bröllopskataloger. Sen var det sängdags. *suck* (vi måste titta på det där naruto avsnittet, det har jag lovat i veckor nu)

Sen var det söndag, alla hjärtans dag. Cynisk som jag är så förstår jag mig inte på att endast EN dag i veckan ska vara tillägnad kärlek etc, utan det borde vara alla. Alla hjärtans dag är i grund o botten skapad av köpvärlden för att sälja saker under en tid som inte har några högtider som gör att man kan köpa saker. Men! Det är roligt att få presenter.
Mia, min kära syster ringde och frågade om linus, ev hampe fick komma över på tisdag och det var ju självklart. Sen åkte vi o köpte min present. Jag visste inte vad det var riktigt för jag hade önskat mig en massa saker, Rob vet redan vad han ska få men vi måste vänta tills han hittar det perfekta, han har fått vikter så han kan träna. Jag själv fick spelet wow plus expansionspacken. Sen fick jag presentkort på min favoritfrisör "Bewitched". Jag ska ju göra dreads till bröllopet hade jag tänkt så det måste vi spara till.....
Till middag åt vi varmrökt lax med kokt potatis och majskolv. Mums.
Så nu borde spelet vara installerat tänkte vi och kollade till datorn, men skit i helvete att det var det. Något error. Nu är det fan i mig dags för en ny dator!!!!!


Nu har jag spelat zelda en stund och nu ska jag se om jag kan få spela något spel på datorn som rob inte är så intresserad över hur det går i till skillnad från zeldat.


puss o ta hand om er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar