tisdag, november 03, 2009

Småfakta

Jag antar att ni inte är särskilt intresserade men här är lite rolig småfakta om mig:

Jag äger 37 st nagelack hemma varav varav 21 är olika nyanser på mörkrött, 7 svarta i olika märken, 3 som är tillhörande varandra i ett sätt om "french manicure" och resterande är olika nyanser på cerice. Äger ett svart och ett orange hos mor o far i mitt favoritmärke. Målar exakt nu naglarna i mörkt blodrött nagellack.

Bara 4 läppstift i nyanserna rött och lila. Vill dock köpa ett rödbrunt....

Favoritserien just nu är Big bang theory som beblandar min stora humor med min facination för fysik och annan forskning. Humor på en nivå för intelligenta samt mycket rolig även för dom som nte är så pålästa som jag.

Just nu är jag besatt och beroende av rökelse, framförallt då av Nagak Champa. Förbrukar ungefär 1 förpackning i veckan....

Lever nästan enbart på bbqsås och olika former av ungspotatis, helst klyftpotatis med sourcreme and onion smak...

Mitt motionerande har drastiskt sänkts men planeras att starkt återupptas när Robert kommer hem. Vi ska ut o gå varje dag till skogen här borta fram tills vi får bil då vandrandet ska förflyttas till rosenholm. Vi ska även börja lära oss dansa och det står mellan Bugg och Salsa. Salsa för att jag minns att det var min favoritdans i gymnasiet och jag älskade den dansen. Bugg för att kunna dansa ordentligt i Torhamn när danserna där ute i sommar och andra "gammeldanser", vilket jag har en stor fascination över. Snälla du, fråga inte varför. Vägrar dock inte skämmas för detta för jag tänker aldrig någonsin skämmas över den jag är. Har gjort det i så många år nu.....

Börjat lyssna på weeping willows och insåg att jag nästan avskydde dom. Usch, gammeldags rock med influenser av hawaiiansk musik... NEJ TACK!

Ni som känner mig vet att jag byter favoritartister frekvent och just nu är det MCR, Evanescence, Alice cooper, Nickelback och Paramore som gäller. Men mina sen åratal stationera artister är Pink och föreviga absoluta favoriten Tori amos. Har dock lyssnat frekvent på deppmusik med megadeth, lene nyström och broder daniel.

Jag äter minimajs som godis just nu. Fast jag har även börjat äta lite choklad igen, vilket jag inte gillar så mycket.

Har inhandlat ett antal julklappar hitills och ALLA är till Robert.

Jag köper ofta den billiga sorten av vissa saker, fast en sak håller jag stenhårt fast vid av att köpa den dyrare versionen. Jag MÅSTE ha mjukt toapapper samt diskmedel som inte luktar som vanligt diskmedel, då jag inte tål denna doften....

Återgår till dofter. Jag har vad man kan kalla ett lite förhöjt luktsinne. Eller förhöjt och förhöjt... Snarare det att dofter betyder mer för mig än något annat. Det är viktigare än musik och smak och syn, dock inte viktigare än min känsel. Att aldrig få känna beröringen av min älskade bedrövar mig mer än tanken på att aldrig få dofta på min nyfödda barns huvud. Dofter ha en oerhört stor betydelse för mig och mig nog mer än för andra så skapar olika dofter olika känslor för mig, även om jag inte associera dom (vilket jag oftast gör). Jag gillar fylliga och mustiga dofter så som olika rökelser samt vissa av partylights dofter. Äger alla dessa dofter och inhandolar dessa innan dom tar slut, har även ett stort förråd av en viss doft som utgått (kanskse bara tillfälligt) ur sortimentet. I och med att jag äger nästan enbart bara dofter jag älskar så kan inte robert missa, utom att jag äger några lavendelljus, endast för robs skull för han gillar den doften (vilket jag inte alls gör)

Vill mycket gärna äga en sodastreamer, men tycker dom är otroligt mycket för dyra. Så jag o Robert letar efter en i usa (typ ALLT är ungefär hälften så billigt där att köpa), men vi hittar inte en. Vi har dock hittat något jag mycket gärna vill ha, En "Icetea-maskin". Jag ÄLSKAR iste men man måste ju planera i timtal innan man får detta. Med denna maskinen så är det färdigt och drickbart på några sekunder.

Fick liljor hemskickade till dörren min förra dejt med robert, vilket var förra fredagen.

Över 350 besök har skett på min blogg sen jag startade min räknare för exakt 3 veckor sen. Nästan 120 besök per vecka. 48 Unika besökare idag, vilket förvånar mig oerhört. Jag räknade med sammanlagt mellan 10-15 unika besökare vid denna tiden.. Detta betyder ju att människor är ju liiiiite intresserade i mig och det jag skriver.

Jag äger ett äkta kaninskinn, som är av min gamla kanin Kalle, skinn efter Kalle III och Kalle IV finns hos mor o far. Saknar Kalle..... Myyyysaaaaa!!!

När Robert kommer så ska äntligen min lägenhet ordnas ordentligt, tack vare den otroligt händiga man han är. Vi ska sätta upp lampor i vår hall och vårt sovrum. Tavlorna ska upp och ÄNTLIGEN ska mitt älskade badkar komma upp ur källaren. NEEEJ, det ska INTE in i köket, jag tänkte vara lite ovanligt och sätta in det i badrummet.

Ähm, kommer inte på mer exakt nu.

"Kärlek får världen att
snurra. Whiskey får den att snurra
dubbelt så fort."
-Compton Mackenzie-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar