måndag, november 16, 2009

himmelen eller helvete???

Finns himmelen eller helvetet?
Ponera att dom gör det, vart kommer man? Alla som kommer till himmelen måste nog ha spenderat en tid i skärselden/limbo för INGEN är perfekt. Alla har vi gjort något som är värt att straffas. Vissa spenderar mindre tid där och andra mer.
Fast hamnar man i helvetet så åker man dit med en gång...

Personligen tror jag inte på himmelen eller helvetet. Jag tror på reinkarnation med en viss vila mellan liven. Reinkarnation betyder återfödelse.
När vi dör hamnar vi i en sorts himmel, en värld där vi får vila upp oss oberoende på om vi varit onda eller goda i det förra livet. Världen ser lite ut Jonatans och skorpans "Nangiala" fast utan tengil och tekla (eller vad draken hette nu igen). Som den världen dom först lever i innan dom ger sig ut i kriget. Jag ser framför mig blommande träd en högsommar där man badar naken i ett soluppvärmt vattendrag. Inga bekymmer och ingen dålig självkänsla för hur man ser ut, för där existerar inte kroppen utan endast sinnet.
Efter en tid så är det dags att reinkarneras och NU spelar förra livets roll in. Beroende på dina aktioner och tankar. Du kan bli till en ny människa men genom din roll i förra livet så kanske din roll blir annorlunda i detta. Du kan även bli ett djur eller en växt. (När jag var liten trodde jag även på detta och jag ville bli en fisk)

Hittar man någon man vill inte bara spendera detta livet med utan resterande så finns det ritualer som kan hjälpa en att hitta varrandra antingen i "Nangiala" men framförallt i ens nästa liv. Att jag o Robert planerar detta är väll inget som förvånar er? Fast frågan är om han vill detta EGENTLIGEN. För jag tror nämligen att jag blir en toalettborste....

1 kommentar:

  1. Hehe, jag trodde också på sånt när jag var liten, och du kan nog gissa vad jag villle bli ^^ Gnähääääääägg =D

    SvaraRadera