söndag, november 01, 2009

citat

Har ju börjat skriva in loliga citat i varje inlägg och iom att jag inte var så stabil på det förförra och kände mig starkt driven att skriva snabbt på förra så undflydde detta helt mitt sinne. Så nu kommer dom två, plus ett för detta, nya citat. Inriktningen just nu om ni inte har förstått det så är det ju alkohol...

"Get very drunk; and when
You wake with a headache, you shall see what then.
Ring for your valet - bid him quickly bring
some hock and soda water, then you´ll know
a pleasure worth Xerxes, the greatest king:
for not the blest sherbert, sublimed with snow,
nor the first sparkle of the desert spring,
nor Burgundy in all its sunset glow
after long travel, ennui, love or slaughter,
vie with that draught of hock and soda water."
-Lord Bytons episka satir Don Juan-



"Och Noak sade ofta till sin hustru när han
satte sig ner för att äta: 'Jag bryr mig inte
om vart vattnet tar vägen så länge det inte blandar sig med vinet.' "
-G.K. Chesterton-




"Man bör aldrig missbruka
sprit förrän man fyllt
femtio. Därefter är man
en idiot om man inte
gör det."
-William Faulkner-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar