lördag, mars 30, 2013

My brain is deep-fried.

Vet inte vad som har hänt men nu är det kris. Men jag känner att jag kan hatera det. Det är bara att vänta ut det. Och i och med att jag börjar med att försöka gå ner i vikt igen på tisdag morgon så kommer det bli bättre. När jag motionerar och sköter mig kost mår jag bättre. På så vis kommer jag må bättre snabbare. Fast fram tills dess tänker jag kasta i mig skit.

Fick ett enormt påskägg från min man idag. Precis som när man var barn fick man leta efter det. Var en härlig känsla, när man mådde så dåligt. I ägget hittade jag kexchoklad, nötcreme och choklad-sjöfrukter. Men inte minst, det andra kunde jag lätt avtså, två, TVÅ, my little ponys G4 "in mint". För att dom skulle få plats med resten av dom fina ponysarna jag har på en speciell hylla så fick jag ta bort två gamla. Den ena var en stor förpackning med Fluttershy och en liten förpackning med Twilight Sparkle. Jättelycklig. Nu fattas bara Rarity för att jag ska ha alla huvudkaraktärerna i någon sorts förpackning. Jag har alla karaktärerna men uppförpackade. Fint och ha men inte perfekt.


Jag mår inte bra. Jag är väldigt deppig och seg. Jag kan inte vakna, när jag försökte vakna i morse så kände jag míg nerdrogad. Varken kroppen eller hjärnan ville fungera och agera riktigt. Det var tillslut så att Robert sa att "nu var vi tvungen att åka och handla." Gärna för mig, men jag kunde inte röra mig och jag kände att det inte spelade någon roll. Så jag minns att jag sluddrade fram i halvsömn att om det skulle bli någon påskmiddag så fick han handla själv, jag klarade knappt av att andas. Om han inte ville så blev det helt enkelt ingen påsk.
Såklart åkte han och handlade själv.
När jag vaknade och var så pass klar i huvudet att jag kunde tänka så var han redan hemma, han hade städat en massa och lagat lampan i taket i sovrummet. Jag tog ett långt bad och sen satte mig vid datorn. Hjärnan var fortfarande långt från fungerbar men jag orkade vara vaken.
Efter lite tid med att bara sitta och sen laga lite mat så var det dags för påskmiddag, nypotatis (vi hade hittat fryst och när den var kokt smakade den i princip likadan som färsk) mattjessill och annan sill, röra och jansons frestelse.
Iom att det känns som att jag har ett rivjärn i halsen som dras upp och ner med jämna mellanrum så var det svårt att äta, framförallt sillen. Så jag åt bara några få bitar och koncentrerade mig på nypotatis med smör och salt. Det slank ner fint. Alkoholen var/är fortfarande svår att få ner iom rivjärnet som jag kallar det. Jag kan inte beskriva det närmare än att det känns som att någon drar ett rivjärn eller en grov fil upp och ner i halsen då och då. Och så har jag lite ont i bihålorna. Hoppas jag inte blir värre, för jag vill ABSOLUT inte bli sjuk nu. Jag brukar inte bekymra mig om att bli sjuk, jag har väldigt dåligt imunförsvar och jag accepterar det nu, men nu när jag är på humör och ska börja plugga så vill jag inte börja med att vara sjuk.

Förutom det fysiska så känner jag mig... melakolisk. Eller det är fel. Jag känner mig känslolös ett tag och rätt vad det är så kommer något över mig och jag gråter i timmar, allt mellan några tårar bara faller försiktigt och stortjutande och hulkande. Fast efter middagen och lite fint prat med Robert så nu mår jag lite bättre. Men det kan ju också vara så att jag druckigt alkohol. Det jämnar ut det hela lite.

Jag vet inte hur länge jag kommer må så här, i morgon kanske jag mår bra. Kanske inte försen ett par dagar eller kanske en vecka, men längre får det INTE pågå!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar