torsdag, mars 28, 2013

Sometimes...

Ibland, vill jag bara ta upp min lesbiska sida.

Ibland, vill jag bara vräka i mig nötcréme och kexchoklar eller ben&jerry.

Ibland, vill jag supa huvudet av mig så att jag knappt kan gå. Fast sist det hände så skadade jag knäet och fick spendera tre månader i rullstol...

Ibland, vill jag däcka klockan sju och sova till tre på eftermiddagen. Kan inte längre, även om jag försöker.

Ibland, vill jag bara sitta och lyssna på musik och sy hela dagen.

Ibland, vill jag titta på anime och inte göra annat. Dygnet runt i två-tre dagar i streck.

Ibland, vill jag inte lämna sängen.

Ibland, så vill jag bara stirra in i rött ljus och bara förlora mig i mina tankar.

Ibland, vill jag ha en panikångestattack för att bara släppa ut allt som är inom mig.

Ibland, vill jag skära mig. Har dock inte gjort det på nog tre år. Har inte hållt räkningen.

Ibland, vill jag inte duscha på en vecka, för jag avskyr att duscha. Eller inte, själva duschen är skön som fan, att tvätta håret är underbart, spendera en halvtimme på att föna håret med skön musik på är fantastiskt och att klä på sig rena kläder och känna sig helt ren är det bästa som finns. MEN tanken på allt detta är jobbigt, därför drar jag mig ibland från det.

Ibland, vill jag köpa massor av levande växter, men jag vet att dom kommer dö strax efteråt. Jag har plastväxter.

Ibland, vill jag ha ett djur. Men jag är rädd för att inte klara ansvaret. Skrämmer skiten ur mig.

Ibland, vill jag tatuera hela kroppen MEN jag har aldrig råd.

Ibland, vill jag inget annat än att stirra på mina my little ponys och fantisera om en fantasivärld.

Ibland, vill jag leva ut mina drömmar och klara att få ett gymnasieprov.

Ibland, vill jag studera på högskolan eller liknande.

Ibland, vill jag ha barn. Men bara ibland. Jag var stensäker ett tag att jag ville ha barn. Men nu börjar jag tveka. Jag vet inte längre vart jag står när det kommer till barn.

Ibland, älskar jag min mans humor.

Ibland, vill jag att min man tar mig mer seriöst.

Ibland, vill jag vara med om mer äventyr, ha otroligt roligt, ett vackert hjärta, trogen och stark, dela gemenskap och allt som har med vänskap att göra.

Ibland, vill jag ha mer pengar och bara få köpa loss det jag vill. Böcker, inredning, resor och så mycket annat.

Men ibland, bara ibland, vill jag bara ha det som jag har det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar