lördag, april 06, 2013

Bara babbel.

Ja, jag har upptäckt ett nytt uttryck. "I need to reackt" Jag behöver reagera. Det låter så simpelt och är så simpelt. Men för dom flesta, svårt att hantera. Men jag ska börja använda uttrycket. Om jag mår dåligt eller reagerar positivt/negativt på något så kommer jag säga: "jag behöver reagera". Det gör det ok.

Robert och jag planerar vipasanna. Jag kommer i morgon skicka ett mail till dom angående mina stesolid för man får inte ta lugnande när man är där. Men dock mina stesolid drogar inte ner mig eller gör mig hög. Den gör mig acceptabel för vardagen. Jag jobbar med att avvänja mig dom, men jag är långt därifrån. Hoppas att jag, med medelande från min terapeut och doktor kommer göra det acceptabelt att ta dom under tiden. Jag kommer meddela mer när jag fått svar. Jag hoppas på att kunna åka dit i sommar. Robert och jag har diskuterat att göra det som en bröllopsdags-sak och avsluta med en stor middag på ett fint ställe och bara prata av sig.

Vi har bestämt att vi ska ta MINST en vit månad. Eller tja, inte vit. Blir vi bjudna kommer vi acceptera det. Men inte köpa själva. Vi ska spara. Vi har nu bestämt att vi ska ha en ny dator till mig (minst 5000) i första hand och efter det ska vi spara ihop till en katt. En Ragdoll (ungefär 5000 den med). Så om vi skapar en budgett i morgon och får X antal pengar till mat, X antal "månadspeng" och annat. Då kommer vi ha både datorn och katten (inklusive kattbox och allt annat) runt slutet på månaden som senast. Och det känns skönt. Inte bara det att vi sparar pengar, vi kommer spara kalorier. Nu när jag jobbar på att gå ner i vikt.

Ja, angående det där med vikten. Jag har långt ifrån varit perfekt när det kommer till dieten. Men ett steg i taget, jag kan ju lugnt säga att jag dragit ner på socker och kalorier i övrigt. Men bättre i övrigt sammanhang och motionen har varit ganska ok. Jag skulle velat motionerat mer men, som sagt, EN SAK I TAGET!!! Enligt vågen har jag redan gått ner ett par hekton. Långt ifrån nöjd, men jag kommer denna gången avvänja mig av socker, kolhydrater, fett och alkohol. Eller kalorier generllt. Lååååångsamt. För annars blir det som förra gången, i sommras. Då hårdbantande jag och hårdträndade i tre månade men tröttnade sen. Nu ska jag ta det i lugn takt och vänja kroppen i lagom takt. Jag skiter i vad andra säger angående ätandet etc. Så länge det funkar och jag trivs med dieten så är det ok.

Mina föräldrar (jag älskar dom så otroligt mycket) påstår att fem tusen för en katt är för mycket. Man kan ju få en för en hundralapp. Spelar ingen roll för mig. Dom köper ju hunder för över tio tusen kronor, vad är skillnaden när det kommer till katter? Visst, dom anser att det är för dyrt för en hund med, men dom köper det ändå. Är en katt mindre värd mindre än en hund. En Ragdoll är ungefär som en kattunge hela livet dessutom är dom otrolligt vackra. Döm mig inte!

Om vi bestämmer oss för att inte skaffa katt tillslut så vill jag ha en vädurskanin. Vi var inne på djurbutiken vid nagiala idag och pratade. Och när berättade hur jag ville ha ett djur så rekomenderade hon en kanin, garbil eller en katt. Hund SKA jag ha. När vi har bottenvånings-lägenhet eller hus så det första vi kommer spara till är en hund. Det kommer komma före ny soffa, nytt allt! Därför har en katt varit tveksamt, men hon på butiken sa att sålänge katten kommer först så kommer det bra. Och så står det på internet också.

Nu har jag nog babblat färdigt.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar