onsdag, januari 06, 2010

Ett halvår!

Japp, nu, idag, eller vänta lite nu. tittar på klockan, igår, firade vi ett halvår. Vi har från o med tisdagen den 5te januari varit ihop exakt ett halvår. Vi firade med thaimat, underbart gott vitt vin (som Robert valde) och en flaska morgans. Helt underbart. Lite smått berusad. han ligger o snusar nu o jag som vanligt sitter uppe o drygar. Kan inte sova. Har haft väldigt svåra problem med att sova den senaste veckan o framförallt dom senaste tre dagarna. Har väll fått 6-7 timmar allt som allt sen i lördags. Kan inte sova, fast jag vill. Oj vad han snarkar.
Föresten, vad romantisk han är......... Vi ligger i soffan på vart sitt håll o snackar seriösa grejor som barn och framtid etc. Roliga saker att snacka om när man är på samma nivå. Han (liksom jag) ligger helt nakna (jag har dock en tunn filt över mig). Rätt vad det är lyfter han på ena benet o lägger av en brakare som en brontosaurus blivit avundsjuk på. För mig är allt som tillhör sånt ett avslappningstecken och brukar inte reagera. Det betyder ju bara att man är avslappnad i den andras närvaro etc o är på sätt o vis en sorts komplimang, men denna var så otrolig att jag kan inte låta bli att lägga mig dubbelvikt och garva mig till döds. Den är inte bara otroligt lång, den här OTROLIGT högljudd. Linda, på andra sidan marieberg, måste hör den för fan!!!!

Slängde ett getöga i spelen innan jag satte mig här. Jag har aldrig gillat mitt useende, och bitvis hatat mitt hår. Men gud vad sexigt o snyggt mitt hår var innan. Villt o galet, fullt med fyllig volym o aningen tendens till knullruffs (vilket är mycket förståeende). Men framförallt volymen imponerade på mig. Jag har nästan hela mitt liv försökt få mer volym i mitt hår för det är så otroligt platt o dant. Har nyligen bytt shampoo för jag gillade inte alls det gamla, sen idag har jag ått runt med hästsvans hela dagen o en massa hårsprej i håret. Sen så myste vi i sängen och då gick hästsvansen automatiskt upp och sen gick jag upp när han somnat o tittade mig i spegeln. Helt galet sexigt o vackert och snyggt hår. IMPONERAD!!!!

Har hört att det ska bli mellan -2o till -40 här i blekinge nu i några dagar och att det ska snöa en massa mer, detta från en säker källa. Så jag o Robert handlade o bullade upp så vi inte behöver åka ut o handla på flera dagar. Nu har vi vegetarisk pytt, falafel, potgratäng, vegetariska snitzlar och en massa annat gott i frys o kylskåp. Och en massa brysselkål såklart, hehe. Kom hem efter att ha varit i handlat o hela lägenheten luktade stekt vitlök efter brysselkålen sen i fm. Många hade nog rynkat på pannan, men både jag o rob drog in djupa andetag o njöt av doften o det vattnades i munnen på oss båda. Men vi hade bestämt annan mat så det får nog vänta tills i morgon eller dagen efter det.

Som ni kanske märker så flummar jag iväg lite, men det är nog för att jag är lite berusad. Inte full, inte på långa vägar, men jag är på babbelhumör o ingen är ju uppe så här dags att prata med så då kan jag lika gärna skriva av mig här.

Om man får rekomendera så säger jag nog att Loreena McKennit är den bästa älskogsmusiken som finns. Njutningen finns där men så fort det blir för intensivt eller liknande så bara stänger man av o lysnnar på musiken i några sek så går det över sen är det bara att leva sig in i det underbara igen.

Någon som vet hur man virkar. Köpte en bok om att virka amigurumi (eller vad det nu heter). Kan det mesta inom textilarbete, sticka, sy etc. Men jag har aldrig lärt mig virka. Köpte mig garn o virknål o satte mig med boken (som tydligen skulle visa från grunden hur man gjorde). Jag fattade NADA!!! Det gick inte. Kom inte igenom fösta öglan ens. Har bett mamma visa mig men det har vi nog aldrig tid med. Svärfar är en jäkel på att virka så han kanske kan visa mig grunden.... Vi får se.

Nu fryser jag....

Ska nog gå o lägga mig i sängen bredvid varma karlen o värma mig. Kanske titta på family guy elelr simspsons eller något annat.

GUD VAD HAN SNARKAR!!! det ekar ända in hit!!!!

Nej, god natt eller morgon eller vad jag nu ska skriva.

kyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar