måndag, juli 22, 2013

Sommaren är i full fart!

Sommaren är äntligen här. Och idag njuter jag som om jag har sommarlov, vilket på sätt och vis har. Jag börjar ju skolan om en månad. Det kommer bli en helomvändning för mig och jag tror jag äntligen är redo för. Jag ska plugga tre ämnen samtidigt: Religion 1, Samhällskunskap 1 och Engelska 7.
Religon och samhäll måste jag plugga för att jag ska nå betygskraven, sen tyckte min studievägledare att iom att jag hade så bra betyg i engelska sedan tidigare så vore det bra att ta detta, för linjen jag satsar på är bra att man kan mycket engelska. Till vårterminen ska ska plugga Matte 2  och nästa hösttermin matte 3. Eller tja, jag vet inte hur det fungerar. Där emellan får jag välja ganska fritt. Bara jag når upp till mina saknade poäng innan sommaren 2015.
Det är ju så idiotiskt påhittat att om man gick ut med samlat betygdokument så måste du ha pluggat ihop poängen du saknar innan det datumen (tror det var förste i sjunde tvåtusenfemton) så förlorar du alla poängen du pluggade till dig i gymnasiet.
Jag siktar ju på högskola nu. Och jag har hittat ett par utbildningar jag vill göra. Jag vill jobba med spel. Så det finns ju lite olika linjer. Jag har hittat en bra här i Karlshamn, en i malmö och lite härt och vart.

Nästa sommar, om inte möjligtvis tidigare, ska jag ta körkort. Har inte fått göra detta för att jag får inte köra med de mediciner jag har. Men nu drar jag ner på stesoliden och är nog redo ganska snart för att ta körkortet. Jag ska gå på en internat-intensivkurs där dom tillochmed har många riktiga teorilektioner. Dom tar ett personligt intresse i sina elever och dom försöker inte mjölka ut vartende krona man tar. Måste prata med min terapeft om detta först och henne ska jag träffa nästa vecka hoppas jag. Det är dagen efter vår bröllopsdag så jag måste känna efter om jag pallar. Men men...

Ja, som sagt. Nästa vecka har vi två års bröllopsdag. De ni! Och vi älskar varrandra ännu mer än när vi gifte oss. Vi ska sova på scandic och äta och dricka gott. Vi kommer ha det störtskönt.

Sen fyller jag ju år. Dagen innan jag börjar skolan blir jag tjugosju, trettiostrecket börjar närma sig hotfullt. *brrr*

Fast som jag alltid säger: Det är obligatoriskt att bli äldre, att bli vuxen är valfritt!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar