tisdag, december 15, 2009

FYYYYY!!!!!!!!

Jag är spelnarkoman, det vet alla som känner mig. Detta har jag varit sen unga barnsben och jag älskar alla sorters spel, kortspel, tvspel, sällskapsspel, datorspel, rollspel ;-)
Just nu, något år ungefär, har jag varit riktigt inriktad på rpg (RolePlayingGames) spel så som zelda, aveyond, millennium, laxius force och andra (REKOMENDERAS STARK!!! Framförallt Aveyond). För ungefär en vecka sen började jag o Rob att spela Papermario som oxå är ett sorts rpg, fast dock på wii:et istället för datorn där jag spelat alla mina spel tidigare.
Tidigare så ville jag lösa det så kvickt det bara gick, och använde därför mycket ofta något som kallas "walktrough". Det är en text man läser för hur spelet ska spelas. Inga cheat-koder eller så utan bara "Här hittar du det, det och det. Sen gör du så här och så här. Du dödar denna bossen genom att att använda dessa trollformlerna". Men när jag gjort det har jag nästan känt mig lite smutsig, om ni förstår.

Tja, iallfall! Vi spelar nu papermario. Ett underbart roligt spel, med många goda skratt, det kan man lugnt säga. Vi byter av, jag spelar en stund och sen spelar han en stund. Jag blir dock lite irriterad när han ska spela för jag läser mycket långsammare än han och ibland så klickar han bara med en gång när han har läst färdigt och då är jag bara halvt genom texten. Så jag blir väldigt arg ibland när jag inte får läsa färdigt. Texten är MYCKET väsentlig väldigt ofta till historien och man ska förstå vad som händer.
Jag har med stolthet känt att vi inte har behövt använda en walktrough EN ENDA GÅNG under tiden. En rolig sak dock i spelet som fascinerar mig är att man kan samla på recept. Man kommer med ett ting till en kokerska som lagar till en maträtt på det och sen får man ett recept. Så jag föreslog härromdagen att vi kunde kolla upp lite recept på nätet så vi inte förlorade så mycket saker på misslyckade rätter.
Idag så skulle han spela en stund själv för jag somnade (svintrött efter att ha haft så ont) och nu när jag satte mig vid datorn så kommer en sida upp. En jävla walktrough! Jag fattade med en gång vad han hade gjort. Han kom hem (var nere o parkerade bilen, medans jag packade in matvarorna, vi brukar göra så) och jag ropar "FYYYYYY!!!" det första jag gör när han kommer in genom dörren. Och sen frågade jag vad han hade gjort. En liten diskution senare så tittade jag på honom ilsket sen var det över. (Men straffas ska han, ikväll ska jag rycka ur dom enormt långa håren ur näsan på honom med en pincett. Dom når ju nästan ner till överläppen, tur att det inte syns för mustachen.)
Men ingen mer walktrough förutom det där med recepten.............

fyyyy robert


Snart blir han gubbe!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar