måndag, december 14, 2009

Behöver lite lugn

Jag är ihjälstressad med allt som händer. Allt pendlande och att aldrig känna sig hemma direkt någonsin. All oro med pengar och stökig lägenhet. Ångest över att han aldrig får sin läxa gjord vilket känns precis som mitt fel. "SKÄRP DIG, LIZA!!!!" Ta dig i kragen för fan. Jag vill bara slå mig själv vettlös. Jag mår så skit att jag knappt tar mig ur sängen, både fysiskt och psykiskt. Jag har haft ett fruktansvärd mensvärk nu i flera dagar. Var tillochmed inne på akuten och vände, dom ville hålla mig kvar men jag vägrade. Jag bor bara fem minuter från sjukhuset, NEJ TACK! Jag hatar sjukhuset och för att få mig dit får man lyfta dit mig. Men vissa har inte förstått det, vilket finner mig väl för då slipper jag åka dit. Jag fick starka smärtstillande tabletter och dom hjälpte det delvis, det gick åtminstånde att stå ut med smärtan. Det känns liksom som att någon sticker in en kniv i nederdelen av min mage och drar den över hela magen, ett djupt sår på en decimeter om inte mer, det känns ända in till ryggraden. Sen tar någon salt och ättika och häller i såret. Sen syr man ihop det. Upprepa proceduren var tionde minut så vet du hur det känns. Jag höll på att svimma ett antal ggr och kräktes gjorde jag för att smärtan var så intensiv. Min matlust har nästan helt försvunnit. Har fortfarande svinigt ont men tabletterna är slut och jag orkar inte klaga mer. Jag får lida i det tysta helt enkelt.
Dom gjorde några undersökningar på mig såklart på sjukhuset och det visade sig att jag hade någon "blåsa" i underlivet. Den ska vara där, ingen fara men den brukar ligga på runt 2 cm. Min var över 4 och en halv cm. Men den gjorde inte ont och har man inte ont och den inte är över 5 cm så gör man inget åt det direkt. Men sen var min sänka hög. Hm, undrar vad det betyder.

Nej nu ska jag gå o dunka huvudet i en hink isvatten och se om smärtan lugnas ner lite. Ångesten brukar åtminstånde lätta lite......










ÄLSKAR ROBERT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar